متأسفانه نظارت درستی بر بازار لبنیات صورت نمی‌گیرد و همین امر باعث نا به سامانی در قیمت لبنیات و به خصوص شیر شده است.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، گفت: قیمت شیری که از دامدار خریداری می‌شود، نسبت به هزینه‌ها و خوراک دام و علوفه بسیار پایین است و این دامداران هستند که همواره متضرر شده‌اند.

بهمن محمدی در گفت‌وگو با خانه ملت، با اعلام اینکه قیمت شیری که از دامدار خریداری می‌شود، به‌تازگی هیچ افزایشی نداشته است، تصریح کرد: متأسفانه بخشی از علوفه دامداران از طریق واردات تأمین می‌شود، قیمت علوفه‌ وارداتی نیز افزایش چشمگیری داشته که باعث افزایش هزینه‌های تولید شیر شده است.

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر و چادگان در مجلس شورای اسلامی، افزود: تا شیر از دامدار خریداری شود و به کارخانه برسد و فرآیند تبدیل به صنایع لبنی را طی کند، به‌طور قطع با افزایش قیمت روبه‌رو می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه قیمت شیری که از دامدار خریداری می‌شود، هیچ افزایشی نداشته است، گفت: قیمت شیری که از دامدار خریداری می‌شود، نسدر قیاس با هزینه‌ها و خوراک دام و علوفه بسیار پایین است، از اوایل سال تاکنون قیمت علوفه ۳۸ درصد افزایش یافته که به همین میزان بر قیمت تمام‌شده‌ تولید شیر‌خام نیز افزوده شده است.

این عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس هشتم، با بیان اینکه دامدار نمی‌تواند شیر خام را کمتر از هزینه‌های تولید آن بفروشد، تصریح کرد: متأسفانه نظارت درستی بر بازار لبنیات صورت نمی‌گیرد و همین امر باعث نا به سامانی در قیمت لبنیات و به خصوص شیر شده است.

رئیس اتحادیه مرکزی دامداران اعلام کرده است؛ هیچگونه کمبودی در تولید شیر وجود ندارد؛ اما به دلیل بالا‌بودن هزینه‌ تمام‌شده شیرخام فعلا دامداری‌ها با کاهش تغذیه، میزان تولید شیر را کاهش داده‌اند تا قیمت شیر خام مشخص شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha