سلامت نیوز: معاون آموزشی وزارت بهداشت شرایط امکان تحصیل مجدد دانش آموختگان مقطع کارشناسی را در صورت شرکت مجدد در آزمون سراسری و قبولی در آن اعلام کرد. این شرایط برای دانشجویان ورودی سال تحصیلی 92 - 91 ابلاغ شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا، شورای معین شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی در هفتاد و یکمین جلسه خود شرایط امکان تحصیل دانش آموختگان مقطع کارشناسی در مقطع کارشناسی رشته ای دیگر و یا دوره دکتری عمومی (پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی) از طریق قبولی در آزمون سراسری در سال تحصیلی 92 - 91 را مصوب کرد.

بر اساس این مصوبه، گذراندن طرح نیروی انسانی برای دانش آموختگان مقطع کارشناسی مشمول طرح الزامی است. دارا نبودن هرگونه تعهد خدمت به ارگان یا دستگاههای اجرایی و دارا نبودن تعهدات سهمیه بومی و یا سهمیه مناطق محروم ضروری است.

این مصوبه همچنان تاکید کرده است، چنانچه داوطلب در مقطع کارشناسی از آموزش رایگان برخوردار بوده است، در صورت قبولی در دوره های دکتری عمومی رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی و یا مجدداً در مقطع کارشناسی (روزانه) مطابق ضوابط مربوطه ملزم به پرداخت شهریه است.

این مصوبه شرایط ادامه تحصیل برای پذیرفته شدگان در شعب بین الملل دانشگاههای علوم پزشکی را نیز یادآور شده است. بر اساس این مصوبه پذیرفته شدگان در دوره های دکتری عمومی رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی و یا مقاطع کارشناسی شعب بین الملل دانشگاههای علوم پزشکی حتی در صورتیکه در مقطع کارشناسی از آموزش رایگان برخوردار نبوده اند، ملزم به پرداخت شهریه در مقطع دکتری عمومی و یا مقطع کارشناسی هستند.

این مصوبه از سوی وزارت بهداشت به دانشگاهها ابلاغ شده است و همچنین دبیر شورای گسترش دانشگاههای علوم پزشکی این موضوع را به اطلاع سازمان سنجش رسانده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مهدی ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۱
    6 0
    با سلام خدمت شما ديوان عدالت كشوري بخشي از مصوبه ي چهل و پنجمين شوراي عالي برنامه ريزي پزشكي را (كه مربوط به اخذ شهريه از دانشجويان پزشكي كه قبلا تحصيلات خود را در مقطع كارشناسي به اتمام رسانده اند)ابطال كرد بنابراين اخذ شهريه از دانشجوياني كه از طريق ازمون سراسري در رشته هاي پزشكي در دوره ي روزانه پذيرفته ميشوند تحت هر شرايطي( خواه كارشناسي خوانده باشد يا كارشناسي ارشد خواه دوره ي روزانه باشد يا دوره هاي ديگر) غير قانوني است و از طرف دانشجويان از نظر قانوني قابل پيگيري است دوستاني كه علاقه مند به مشاهده ي قانون مذكور هستند ميتوانند به سايت ديوان عدالت اداري ،بخش اراي عمومي مجمع مراجعه كرده و دادنامه ي شماره ي 734 را مطالعه كنند موفق ياشيد