کمبود «آهن» بر ذهن، درک و شعور افراد تأثیر منفی می‌گذارد

سلامت نیوز: یک متخصص تغذیه گفت: کمبود آهن بر ذهن، شعور، درک و فهم افراد تأثیر منفی می‌گذارد. فرد را بی‌حال و ناتوان می‌کند و راندمان کاری فرد را کاهش می‌دهد.

سیدمرتضی صفوی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: کمبود ویتامین‌ها و مواد معدنی در سلامت بدن بسیار اهمیت دارد البته مصرف بیش از حد مکمل‌ها می‌تواند موجب بروز مشکلاتی در بدن شود.

وی گفت: کمبود پروتئین موجب تأخیر در رشد افراد می‌شود همچنین موجب کوتاه قدی و تضعیف سیستم بدنی، لاغر شدن، نحیف شدن استخوان‌ها و مشکلات کلیوی افراد خواهد شد.

این متخصص تغذیه اضافه کرد: کمبود کلسیم موجب نرمی استخوان و پوکی استخوان می‌شود و اگر افراد در مصرف مکمل‌های کلسیم زیاده‌روی کنند موجب مشکلات کلیوی در آنها می‌شود.

صفوی ادامه داد: همچنین مصرف بیش از حد آهن می‌تواند موجب مسمومیت در افراد شود.کمبود این ماده معدنی در ذهن، شعور، درک و فهم افراد تأثیر می‌گذارد و فرد را بی‌حال و ناتوان کرده و راندمان کاری فرد را کاهش می‌دهد.

وی گفت: کمبود ویتامین A نیز موجب کاهش دید و کاهش رشد بدنی افراد می‌شود و به چشم آسیب می‌رساند همچنین مصرف بیش از حد ویتامین A موجب بروز مسمومیت خواهد شد.

این متخصص تغذیه بیان کرد: ویتامین‌های گروه B مانند نیاسین، ریبوفلاوین و تیامین بر عملکرد صحیح سیستم عصبی افراد اثر می‌گذارد و کمبود این ویتامین‌ها در بدن موجب ناراحتی‌های روحی و عصبی می‌شود همچنین مصرف بیش از حد مکمل ویتامین B ضرری به بدن نمی‌رساند چرا که محلول در آب است و زیادی آن از بدن خارج می‌شود.
 
صفوی عنوان کرد: ویتامین C نیز یکی از ویتامین‌های محلول در آب است که کمبود آن موجب بروز مشکلات پوستی و ضعف سیستم ایمنی بدن می‌شود ولی مصرف بیش از حد آن به بدن ضرری نمی‌رساند چرا که از طریق ادرار خارج می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha