مدیرعامل انجمن زندگی عاری از دخانیات تاکید کرد: در حال حاضر، سفره خانه های سنتی محلی برای گرایش جوانان به محصولات دخانی و گذران اوقات فراغت آنان شده است.

دکتر علی اصغر فرشاد با اذعان به ممنوعیت قلیان در سفره خانه های سنتی، به مهر گفت: مطالعه ای که صورت گرفته ، نشان می دهد که گرایش جوانان به محصولات دخانی به غیر از سیگار نگران کننده است.

وی با اشاره به حضور خانواده ها در سفره خانه های سنتی و دود کردن قلیان در کنار فرزندان، افزود: این مسئله باعث می شود که در دفعات بعد، بچه ها همراه با دوستان به مصرف قلیان روی بیاروند و همین امر زمینه ساز گرایش آنان به سمت دیگر محصولات دخانی را فراهم آورد.

مدیرعامل انجمن زندگی عاری از دخانیات تاکید کرد: جالب اینکه بررسی های سازمان بهداشت جهانی نیز نشان می دهد که مصرف یک وعده قلیان به مراتب زیان بار تر از یک نخ سیگار است و این در حالی است که سوختن ذغال موجب ورود گاز کربنیک به خون می شود و در نتیجه حاصل آن شروع سرگیجه خواهد بود.

وی با اشاره به روز جهانی بدون دخانیات ( دهم خرداد) و اولین سال اجرای قانون جامع کنترل دخانیات در کشور، افزود: بر همین اساس ، انجمن زندگی عاری از دخانیات پیشنهاد کرده است، امسال با حمایت از اجرای این قانون به استقابل روز جهانی بدون دخانیات برویم.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha