سلامت نیوز: رئیس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار در مجلس گفت: با توجه به اولویت مسائلی که در دو سه ماه باقیمانده عمر مجلس در دستور کار قرار دارد و با توجه به نزدیک شدن فصل بودجه و انتخابات مجلس، فکر نمی‌کنم بررسی نهایی طرح کاهش سن معاینه فنی خودروها به عمر این مجلس کفاف دهد.

محمدرضا تابش در گفت‌وگو با خانه ملت با اشاره به تقاضاهایی برای کاهش سن معاینه فنی خودروها، تصریح کرد: با وجود رایزنی‌های انجام شده و همچنین موافقت نمایندگان مجلس برای تغییر قانون معاینه فنی، باید بگویم فعلا به نتیجه خاصی نرسیده‌ایم.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: با توجه به اولویت مسائلی که در دو سه ماه باقیمانده عمر مجلس در دستور کار مجلس قرار دارد و با توجه به نزدیک شدن فصل بودجه و انتخابات مجلس فکر نمی‌کنم بررسی نهایی این طرح به عمر این مجلس کفاف دهد و بتوانیم کاری انجام دهیم.

وی افزود: توجهیات فراکسیون تاکنون برای کاهش سن معاینه فنی موثر واقع نشده است و مشکلات مسائلی در برابر تولید خودرهایی که منطبق بر استاندارد نیست، وجود دارد.

تابش گفت: اما رایزنی‌های فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار با نهادهای ذی‌ربط برای کاهش سن معاینه فنی خودروها ادامه خواهد داشت.

معاینه فنی خودروها که یکی از عوامل تشدید کننده آلودگی هوا است و تاثیر بسزایی در تولید آلودگی هوا دارد، به گفته برخی از مسئولان ۸۰ درصد از آلودگی هوا مربوط به منابع متحرک یعنی خودروها می‌شود که جزء مهمی از این موضوع به معاینه فنی خودروها باز می‌گردد.

اردیبهشت امسال بود که مجلس شورای اسلامی قانونی را با عنوان ۵ ساله شدن معاینه فنی خودروها به تصویب رساند که پس از تصویب این قانون مسئولان تازه از خواب غفلت بیدار شدند و به قانون ۵ ساله شدن معاینه فنی اعتراض کردند.
 
از زمانی که قانون افزایش سن معاینه فنی خودروها به اجرا درآمد برخی از دستگاه‌ها و ارگان‌هایی که حیطه کاری آنها مرتبط با آلودگی هواست؛ افزایش آلودگی هوای تهران را معلول افزایش سن معاینه فنی خودروها دانستند؛ این درحالی است که مجلس معتقد است دستگاه‌های ذیربط در زمان بررسی این قانون؛ حضور فعال در کمیسیون های مجلس نداشته‌اند.
 
در ادامه این اعتراضات و مطرح شدن آن در رسانه‌ها نمایندگان مجلس و فراکسیون حمایت از میحط زیست تلاش می‌کنند که در قانون ۵ ساله شدن معاینه فنی تجدیدنظر کرده و آن را به ۲ سال بازگردانند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha