یکشنبه ۶ خرداد ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 4019

محققان دانشگاه MIT نقشه دو بعدی و رنگی استحکام استخوان ها را با هدف ارایه شیوه های نوین و موثر درمان بیماری های استخوانی ارائه کردند.

نخستین نقشه استحکام استخوان ها ارایه شد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، محققان دانشگاه MIT در این بررسی بلوک های فوق العاده ریز سازنده استخوان ها را مورد بررسی دقیق قرار دادند. نتایج این تحقیق که در شماره اخیر نشریه اینترنتی مواد طبیعی منتشر شده است، پنجره جدیدی به سوی درک چگونگی جذب انرژی در استخوان ها می گشاید.

در این فناوری جدید، محققان با استفاده از ابزار آلات پزشکی فوق پیشرفته به نمونه برداری از بافت های استخوانی بیماران پرداخته تا ضمن آگاهی از کیفیت آن وضعیت اجزاء سازنده آن را نیز مورد بررسی دقیق قرار دهند.

به گفته محقق اصلی این پروژه ساختار، کیفیت و استحکام استخوان ها با افزایش سن و ابتلا به بیماری ها به میزان چشمگیری تغییر می کنند از این رو درک اساس ویژگی های مکانیکی استخوان ها و بافت های سازنده آنها در بدن بسیار حائز اهمیت است.

در این پروژه محققان دانشگاه MIT با استفاده از ابزار فوق العاده حساسی موسوم به جستجوگر مولکولی که به نمونه برداری های فوق العاده کوچک استخوانی می پردازد، موفق به ارائه نقشه رنگی و دو بعدی میزان استحکام استخوان ها شدند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha