سلامت نیوز: پزشكان در یك مطالعه جدید هشدار دادند زنان بیش از مردان در معرض تشكیل پلاك‌های سرخرگی و تنگی شریان‌های اكلیلی هستند كه خون حامل اكسیژن را به قلب می رسانند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، این پزشكان می‌گویند: زنان به دلیل تشكیل مقادیر بیشتری از پلاك‌های عروقی و ضخامت بیشتر دیواره‌های سرخرگی نسبت به مردان بیشتر در معرض خطر امراض قلبی و عروقی ناشی از تنگی شریان های اكلیلی هستند.

مطالعات گروهی از متخصصان دانشگاه مدیكال در آمریكا روی آنژیوگرافی CT كرونری (CTA) نشان می‌دهد كه سناریوی خطر ابتلا به بیماریهای قلبی و عروقی در مردان و زنان متفاوت است.

به گزارش روزنامه ساندی تایمز، بیماری سرخرگ اكلیلی عارضه‌ای است كه در آن عروق خونی كه وظیفه رساندن خون تمیز و اكسیژن به قلب را برعهده دارند، تنگ‌تر و باریك‌تر می‌شوند. این وضعیت در پی رسوب كردن چربی و سایر مواد به صورت پلاك‌هایی روی دیواره‌های عروق بروز می‌كند.

این پزشكان با مطالعه روی 480 بیمار با میانگین سنی 55 سال كه به درد شدید سینه مبتلا بودند، دریافتند خطر بروز مشكلات قلبی و عروق كرونری در اثر تشكیل پلاك در زنان به میزان چشمگیری بیشتر از مردان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha