دوشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۶
کد خبر: 40195
سلامت نیوز: نخستین آزمایش های انسانی واكسن تزریقی ایدز انجام می شود.

این واكسن حاوی پروتئین خاصی است كه بدخیم ترین سویه ویروس ایدز را هدف قرار می دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، محققان دانشگاه امپریال لندن، دانشكده پزشكی هول یورك، واحد آزمایش بالینی شورای تحقیقات پزشكی و موسسه تحقیق بیماری های عفونی برای ارزیابی واكسن ضد ایدز گرد هم آمده اند.

بدخیم ترین سویه ویروس ایدز موسوم به Clade C عامل بیشترین موارد عفونت ایدز در سراسر جهان است. در حال حاضر نیمی از 34 میلیون فرد مبتلا به ایدز در جهان به این سویه بدخیم مبتلا هستند.

سویه Clade C شایع ترین سویه ایدز در منطقه زیر صحرای آفریقاست. این سویه در هند چین و آمریكای جنوبی نیز بشدت وجود دارد.

درصورتی كه بی خطری این واكسن تایید شود و سیستم ایمنی بدن را ارتقاء دهد، می توان موثر بودن آن را در محافظت از زنان در برابر ایدز آزمایش و ارزیابی كرد.

ایدز یا بیماری نقص ایمنی اكتسابی، یك بیماری پیشرونده و قابل پیشگیری است. این بیماری حاصل تكثیر ویروسی به نام 'اچ آی وی '( HIV) در بدن میزبان است كه باعث تخریب جدی دستگاه ایمنی بدن (معروف به نقص ایمنی یا كمبود ایمنی) انسان می‌ شودكه خود زمینه‌ساز بروز عفونت‌های موسوم به فرصت طلبی است كه یك بدن سالم عموماً قادر به مبارزه با آنهاست و در نهایت پیشرفت همین عفونت‌ها به مرگ بیمار منجر می‌شود به طوری كه بیماری سل عامل اصلی مرگ و میر در میان مبتلایان به ایدز در سراسر جهان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha