سلامت نیوز: معاون مبارزه با قاچاق كالا و ارز پلیس آگاهی نیروی انتظامی گفت: مبارزه و برخورد با قاچاق دارو و كالاهای بهداشتی یكی از اولویت‌های پلیس مبارزه با قاچاق و ارز است.

سرهنگ فتح‌الله زمانیان در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد قاچاق دارو با بیان اینكه یكی از موضوعات مورد بررسی در حوزه گسترده قاچاق ورود غیرقانونی دارو است، گفت: معمولا داروهای غیرمجاز، بی‌كیفیت و تاریخ مصرف گذشته به صورت قاچاق وارد می‌شوند.

وی ضمن هشدار به مصرف‌كنندگان چنین داروهایی گفت: برخی از این داروها نه تنها مفید نیستند بلكه مضراتی نیز به همراه دارند.

زمانیان با بیان اینكه مبارزه با قاچاق دارو و كالاهای بهداشتی یكی از اولویت‌های این معاونت در مبارزه با قاچاق است، گفت: در سال جاری طرح‌های عملیاتی خاصی در این حوزه داشته‌ایم و همچنین با تولیدكنندگان و توزیع‌كنندگان خصوصی و دولتی دارو نشست‌هایی برگزار كرده و ضمن استفاده از تجربیات یكدیگر اقدامات خوبی نیز صورت گرفته است.

 داروهای چمدانی راحت‌تر وارد می‌شوند

وی با بیان اینكه دارو به دلیل حجم كم به صورت آسان‌تر و ساده‌تری وارد كشور می‌شود، گفت: داروهای خاص و گران‌قیمت كه به آنها داروهای چمدانی گفته می‌شود راحت‌تر وارد می‌شوند.

وی با بیان اینكه داروها به صورت فردی و باندی وارد كشور می‌شوند، گفت: كشفیاتی از مبادی گمركی فرودگاه‌ها، مرزهای غربی و جنوبی كشور داشته‌ایم.

زمانیان با اشاره به فروش برخی از داروها در سطح معابر و خیابان‌های شهر به ایسنا گفت: مبارزه و برخورد با مظاهر علنی قاچاق یكی از برنامه‌های معاونت مبارزه با قاچاق كالا و ارز پلیس آگاهی است كه فروش داروهای غیرمجاز در سطح معابر نیز یكی از مظاهر علنی محسوب می‌شود كه پلیس با آنان برخورد و پرونده را به مراجع‌قضایی ارسال خواهد كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha