دوشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۰ - ۲۲:۳۴
کد خبر: 40206
سلامت نیوز : یک قابلمه بزرگ را از آب پر کنید و روی اجاق بگذارید تا آب جوش بیاید. ۳ قاشق غذاخوری نمک توی آن بریزید. برگ‌های تازه کلم را جدا کنید و حدود چند ثانیه، داخل آب جوش قرار دهید. بعد آن را از توی آب جوش درآورید و داخل ظرفی که محتوی آب سرد است بگذارید. ورقه‌های برگ کلم را از داخل آب سرد بیرون آورید، روی پارچه‌ای تمیز پهن کنید و رویش را بپوشانید. حالا وقت ریزکردن برخی مواد است:

سینه مرغ را ریز کنید، قارچ را خرد کنید، پیازچه‌ها را ریز کنید، سیب‌زمینی پخته را با رنده‌ی درشت، رنده کنید، قسمت وسط کلم را هم ریز کنید. حالا حدود یک لیوان از این مواد را در ظرفی بریزید و نمک و فلفل و زنجبیل و سیر را به آن اضافه ‌کنید و با دست، مایه را مخلوط کنید.

مواد آماده پیچیدن است. برگ‌های آماده را بردارید و یک قاشق از مایه را داخل برگ کلم قرار دهید و آن را بپیچید. دلمه‌های پیچیده را در ظرف مخصوص قرار دهید و داخل قابلمه‌ی آب قرار دهید و روی شعله بگذارید. در ظرف را ببندید تا دلمه‌ها با بخار آب، پخته شوند. پس از ۲ ساعت با حرارت متوسط، دلمه آماده است.

▪ سس مخصوص برای روی دلمه

۱ عدد پیاز بزرگ را که ریز، خرد شده با ۲ قاشق روغن، مقداری تفت دهید. سپس حدود ۲۰۰ گرم قارچ ریزکرده را به آن اضافه کنید و کمی با پیازها تفت دهید. حدود ۵/۱ تا ۲ لیوان آب به آن اضافه کنید و یک دانه سیب‌زمینی کوچک را با رنده‌ی ریز، رنده کنید و با نمک و فلفل به مخلوط اضافه کنید تا پخته شود و کمی غلظت پیدا کند.

بعد، ۲ قاشق غذاخوری خامه به آن اضافه کنید و پس از یکی دو جوش خوردن، شعله را خاموش کنید. حالا مایه را با کیسه له کنید و این سس را روی دلمه‌های پخته بریزید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha