دوشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۰ - ۲۳:۰۱
کد خبر: 40217

دانشمندان معتقدند رفتن به خرید و سفرهای کوتاهی که برای انجام این کار صورت می‌گیرد می‌تواند عمر شما را طولانی‌تر کند.

سلامت نیوز: دانشمندان معتقدند رفتن به خرید و سفرهای کوتاهی که برای انجام این کار صورت می‌گیرد می‌تواند عمر شما را طولانی‌تر کند.
نتایج یک تحقیق 10 ساله روی 2000 نفر نشان می‌دهد افرادی که هر روز برای خرید به بیرون از منزل می‌روند با احتمال 25 درصد کم‌تر نسبت به دیگران جان خود را از دست می‌دهند.به نظر دانشمندان خرید یکی از فعالیت‌های بدنی لذت‌بخش است که به حفظ ارتباطات اجتماعی افراد کمک می‌کند و تاثیرات مثبتی روی روح و جسم دارد.
در این مطالعات زندگی هزار و 850 نفر که بالای 65 سال سن داشتند مورد توجه دانشمندان قرار گرفت. تمام این افراد بدون پشتیبان زندگی می‌کردند و در یک تحقیق ملی در کشور انگلستان شرکت کرده بودند. از بین این افراد، 17 درصد هر روز به خرید می‌رفتند، 22 درصد بین 2 تا 4 بار در هفته خرید می‌کردند و 13 درصد نیز کم‌تر از یک بار در هفته را به خرید کردن اختصاص داده بودند. 48 درصد باقی‌مانده هم کم‌تر از این میزان به خرید می‌رفتند.با انجام این بررسی مشخص شد افرادی که هر روز خرید می‌کردند با احتمال 27 درصد کم‌تر از دیگران در بین سال‌های 1999 تا 2008 به دلایل مختلف جان خود را از دست دادند.
با این که همیشه مردان از خرید رفتن و صرف پول شاکی هستند، اما به نظر می‌رسد فواید خرید رفتن برای آن‌ها بیش‌تر از زنان باشد. زنانی که هر روز به خرید می‌روند با احتمال 23 درصد کم‌تر از دیگران در طول یک دوره ده ساله فوت می‌کردند، اما این میزان در بین مردان بیش‌تر بود، به طوری که آن‌ها 28 درصد بیش‌تر از دیگران از مرگ در امان هستند.
منبع:سایت پزشکی و سلامت



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha