سه‌شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۱
کد خبر: 40247
سلامت نیوز: تحقیقات جدید حاکی از آن است که سلول درمانی باعث تسریع بازسازی سلولی در پوست های مسن می شود.

 دکتر عباس انتظاری متخصص پیشگیری از بیماریها و عضو هیئت علمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دارای گواهینامه پلاسماتراپی از موسسه هماژی کانادا در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: سلول درمانی که به نامه ای پلاسماتراپی و PRP  شناخته می شود استفاده از همان پلاسمای خون بوده که غنی شده از پلاکته ا است.

وی افزود: شایان ذکر است که سلول درمانی به عنوان یک منبع متمرکز از پلاکت اتولوگ (پلاکت خودی) شامل عوامل مختلف رشد سلولی و سیتوکین ها است که سبب تحریک سنتز استخوان و بافت های نرم نظیر پوست و ضمائم آن می شود.

انتظاری بیان کرد: از روش پلاسماتراپی در زمینه های مختلف پزشکی نظیر ارتوپدی، جراحی قلب،‌طب ورزشی،‌پیشگیری از ریزش مو، دندانپزشکی و نظایر آن استفاده می شود. اما همواره این سئوال مطرح بوده است که آیا این روش در جوانسازی پوست موثر است یا خیر.

این متخصص تصریح کرد:‌به منظور اثربخشی پلاسماتراپی دکتر کیم و همکارانش در دانشگاه چانگمان کره اقدام به طراحی یک مطالعه ، و اثر این روش را بر بازسازی ماتریکس خارج سلولی در پوست بررسی كردند.

انتظاری خاطر نشان کرد:‌نتایج این مطالعه که در جدیدترین شماره مجله Ann Dermatol به چاپ رسیده است نشان داد که پلاسماتراپی باعث افزایش ماده پروکلاژن نوع یک در پوست می شود و همچنین باعث افزایش کلاژن نوع یک و پروتئین MMP و MRNA در فیبروبلاست های پوستی می شود.

وی تاکید کرد: این گروه از دانشمندان مشاهده كردند که پلاسماتراپی  PRP باعث تسریع بازسازی سلولی در پوست های مسن می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha