سلامت نیوز: تحقیقات جدید نشان می دهد که مصرف داروهای ضد استروژن در زنان دچار سرطان سینه خطر ابتلای آنها به سرطان پوست را کاهش می دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، این تحقیقات جدید حاکی است مصرف داروهای ضد استروژن در زنان مبتلا به سرطان سینه، خطر ابتلای آنها به سرطان پوست یا ملانوما را کم می کند.

پژوهشگران دانشگاه ژنو اطلاعات مربوط به 7360 زن دچار سرطان سینه را در طول سالهای 1980 تا 2005 میلادی مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند که 54 درصد از آنها تحت درمان با داروهای ضد استروژن قرار داشتند.

این پژوهشگران وضعیت سلامتی آنها را تا سال 2008 میلادی پیگیری کردند که در این دوره 34 مورد ابتلای جدید به سرطان پوست ثبت شد.
دکتر "پوشاردی" مسئول اصلی این تحقیقات گفت: نتایج این تحقیقات بهترین دلیل علمی است که نقش استروژن در ابتلا به سرطان پوست را ثابت می کند زیرا این هورمون باعث
تولید ملانین و سلولهای رنگدانه ای پوست انسان

می شود و احتمال ابتلا به مراحل اولیه سرطان پوست را زیاد می کند.

سرطان پوست بیماری است که در آن سلول‌های بدخیم از بافت پوست تاثیر می‌گیرند و به طور نامنظم و فزاینده‌‌ای تکثیر و به طریقی از سیستم ایمنی و دفاعی بدن عبور
می‌کنند،بدون اینکه موجب عکس‌العمل تدافعی و تهاجمی در سیستم ایمنی بدن شوند.

سرطان ملانوما از خطرناکترین سرطانهای پوست، به علت رشد بدخیم سلول‌های ملانومیسم بروز می کند.

این سلول‌ها رنگدانه تیره پوست، مو، چشم و خالهای بدن را تولید می کنند از این رو تومورهای ملانوما اکثراً قهوه ای و یا سیاه است.

اما در موارد معدودی نیز سرطان‌های ملانوم رنگدانه تولید نکرده و به رنگ پوست صورتی- قرمز و یا بنفش ظاهر می‌شوند.

ملانوما از خطرناک‌ترین انواع اشکال سرطان پوست بشمار می رود.این نوع سرطان اگر زود تشخیص داده شود درمان آن صد درصدامکان پذیر است اما چنانچه حالت تهاجمی پیدا
کرده و به سایر بافت‌های بدن سرایت کند درمان آن امکان‌پذیر نخواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha