سلامت نیوز: معاون سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت گفت: ذخیره قابل توجهی برای مواد اولیه و داروها در کشور موجود است و در مورد هیج دارویی دچار کمبود نیستیم و همه داروها در داروخانه‌ها به وفور در دسترس است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر محمدرضا شانه‌ساز با اشاره به تغییر نرخ ارز که نگرانی افزایش قیمت در زمینه داروها را به همراه داشته است گفت: امسال تنها 7.4 دهم درصد افزایش قیمت داروها را داشتیم که با پیگیریهای وزیر بهداشت، رئیس سازمان غذا و دارو و رئیس کل بانک مرکزی مقرر شده، ارز دارو با همان قیمت مرجع تامین شود تا نیاز نباشد به قیمتهای تمام شده دست ببریم.

وی در خصوص 6 قلم دارویی که قرار است بزودی رونمایی شود، افزود: این داروها جزو پیچیده ترین داروها محسوب شده و از نظر هزینه نیز جزو گرانترین داورها به شمار می آیند.

معاون سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت تصریح کرد: با تولید این داروها ضمن اینکه دانش فنی و فرهنگ جدیدی در کشور ایجاد می شود، قیمت دارو نیز بسیار کاهش پیدا می کند. همچنین یارانه بسیاری از این داروها برای دیگر داروها ذخیره شده و می توان در ساخت داروهای دیگر از آن استفاده کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha