سلامت نیوز: طرح درمان رایگان تمامی اقشار جامعه در کمیسیون اجتماعی تدوین شد. رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب گفت: در صورت تصویب این طرح درمان همه اقشار مردم رایگان می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، «هادی مقدسی» در جلسه اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس با مسئولان کانون های بازنشستگی کشور و مسئولان صندوق بازنشستگی اظهار داشت: مجلس به دنبال این است که بدون تحمیل بار مالی به دولت و مردم، هزینه خدمات درمانی را در همه کشور برای آحاد جامعه رایگان کند.

وی افزود: براساس این طرح هزینه های خدمات درمانی با دریافت همان ۹ درصد حق بیمه درمان که از بیمه شدگان گرفته می شود، محاسبه و قرار نیست مردم برای درمان خود هزینه ای دیگر بپردازند.
وی با بیان این که این طرح به صورت آزمایشی هم اکنون در یکی از وزارت خانه ها در حال اجراست، ادامه داد: شرکتی که اجرای این طرح را بر عهده گرفته است از این طرح سود کرده است و به دنبال تمدید قرارداد خود است.
 وی افزود: هم چنین طبق این طرح ارائه خدمات درمانی به تمام بیمه شدگانی که دارای دفترچه های خدمات درمانی و تامین اجتماعی هستند، رایگان خواهد بود و نیازی به بیمه های تکمیلی و کارت های طلایی نخواهد بود.
موسوی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به این که طرح درمان رایگان تمام اقشار مردم یا ایرانیان در کمیسیون اجتماعی تدوین شده است به خراسان گفت: این طرح هنوز در دستور بررسی کمیسیون قرار نگرفته است.
وی افزود: در این طرح قرار است با افزایش کارآمدی بیمه، ارائه خدمات درمانی به مردم به صورت رایگان صورت گیرد و هیچ گروهی از مردم برای درمان هزینه ای نپردازد.
موسوی گفت: بیمه شدگان خدمات درمانی و تامین اجتماعی و تمامی افرادی که دارای دفترچه بیمه هستند با پرداخت حق بیمه از مزایای طرح درمان رایگان بهره مند می شوند و این ابزار تشویقی است تا افرادی که بیمه نیستند نیز تحت پوشش قرار گیرند.
وی افزود: اما اجرای این طرح نیاز به اعتبارات بسیاری دارد و یکی از دغدغه های طراحان منابع مالی است.بنا به گفته وی در حال مذاکره و رایزنی هستیم تا از طریقی منابع مالی اجرای این طرح در نظر گرفته شود و پس از آن بررسی آن و تدوین جزئیات در دستور کار کمیسیون قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha