سه‌شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۰
کد خبر: 40265
سلامت نیوز: هرچند بسیاری از مردم هوای سرد زمستان دوست دارند و آن را به گرمای تابستان ترجیح می‌دهند اما سرمای این فصل همراه با وزش بادهای شدید و ناگهانی، احتمال ابتلا به بیماری‌ها را افزایش می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، در این شرایط رعایت كردن یك رژیم غذایی مناسب بخشی ضروری از برنامه‌های تغذیه‌ای فصل زمستان است چون به شما امكان می‌دهد در عین حال كه از سلامت خود در برابر سرما محافظت می‌كند از این فصل زیبا نیز لذت ببرید.

به گزارش سایت اینترنتی مد گورو، مهمترین نكته‌ برای انتخاب یك تغذیه مناسب با این فصل، كمك به تقویت سیستم ایمنی بدن و افزایش مقاومت بدن در برابر ویروس‌ها و عفونت‌ها است. نكته مهم بعدی حفظ سلامت پوست و موها در فصل سرما و در هوای سرد است.

متخصصان تغذیه و سلامت در این مقاله تاكید كردند: در فصل زمستان به جز فست فودها و تنقلات ناسالم هیچ یك از مواد غذایی اصلی را نباید حذف كنید چون بدن در طول این فصل، برای سازگاری با كاهش دمای اتمسفر باید چربی بیشتری بسوزاند. از سوی دیگر مصرف بیشتر میوه‌ها و سبزیجات در این فصل بسیار مفید بوده و بدن را در برابر عوامل بیماری زا مقاوم‌تر می‌سازد.

بویژه توصیه می‌شود كه از میوه‌ها و سبزی‌های غنی از ویتامین C به شكل‌های مختلف خام، پخته یا بصورت آب میوه خیلی بیشتر استفاده كنید چون ویتامین C در تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر سرفه و سرماخوردگی و هم چنین حفظ سلامت و شادابی موها بسیار موثر است. علاوه بر این‌ها به یاد داشته باید كه مصرف آب و مایعات را در این فصل كاهش ندهید تا رطوبت بدن و پوستتان در حد مطلوبی حفظ شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha