سلامت نیوز: پزشكان در یك مطالعه جدید هشدار دادند كه معاینات سالانه سرطان پروستات تاثیری در كاهش نرخ مرگ و میر ناشی از این بیماری ندارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازایسنا،‌ در این مطالعه تاكید شده است كه این آزمایشات و معاینات سالانه حتی در میان مردان 50 و 60 ساله نیز نمی‌توانند كاربرد پیشگیرانه مناسبی داشته باشند. این یافته حاصل یك بررسی طولانی مدت روی بیش از 76 هزار مرد داوطلبی است كه از سوی متخصصان دانشكده پزشكی دانشگاه واشنگتن تحت مطالعه قرار گرفتند.

به گزارش پایگاه اینترنتی نیوزوایز، این متخصصان به سرپرستی دكتر جرالد آندریول دریافته‌اند كه معاینات شدید و سالانه سرطان پروستات هرچند منجر به تشخیص موارد بیشتر این سرطان می‌شود اما در كاهش شمار مرگ و میرهای ناشی از آن تاثیری ندارد.

سرطان پروستات نوعی بیماری است که در آن سلول‌های بدخیم از بافت‌های پروستات نشات می‌گیرند و به طور نامنظم و فزاینده‌ای تکثیر و منجر به افزایش حجم در هر یک از اجزای سلولی غده پروستات می‌شوند.

سرطان پروستات دومین عامل شایع مرگ ناشی از سرطان‌ها در مردان به حساب می‌آید اما در صورت تشخیص به موقع با موفقیت قابل درمان است. از علایم این سرطان می‌توان به وجود دردی مبهم در ناحیه لگن، تکرر ادرار و اختلالات ادراری دیگر نظیر عدم توانایی در ادرار کردن، وجود درد در حین ادرار، جریان ادراری ضعیف و وجود خون در ادرار یا ترشحات تناسلی اشاره كرد.

جزئیات این بررسی‌ها در مجله آنلاین انستیتو ملی سرطان منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha