سه‌شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۹
کد خبر: 40276
سلامت نیوز: یک متخصص پوست گفت: استرس و کم خوابی موجب پیری زودرس پوست و خواب کوتاه نیمروز موجب رفع خستگی و دفع سموم از بدن و شفافیت پوست می شود.

دکتر حسن طوسی ریاست مرکز تحقیقات بیماریهای پوست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: سلامت و شادابی پوست دغدغه همه افراد است پوست های سالم دارای خاصیت ارتجاعی و قوام خوب بوده چربی زیادی ندارد و به شوینده ها حساس نیست.

وی با تاکید بر تاثیر مصرف سیگار در ایجاد پیری زودرس و چین و چروک پوست ادامه داد: ورزش و کاهش استرس در سلامت و شفافیت و شادابی پوست تاثیر بسزایی دارد.

دکتر طوسی تصریح کرد: خواب کوتاه نیمروز موجب دفع سموم بدن و شفافیت پوست می شود.

*مصرف مواد چربی و قندی زیاد موجب پیری پوست می شود

این متخصص پوست با تاکید بر اینکه مصرف زیاد مواد چربی و قندی موجب افزایش سرعت تخریب و روند پیری پوست می شود گفت: مصرف میوه جات زرد و قرمز ،‌هویچ، عدس و لوبیا و ماهی، روغن ماهی و زیتون کمک زیادی به حفظ سلامت و شادابی پوست می کنند.امامصرف چای پررنگ و قهوه در ایجاد پیری پوست موثر است.

*مصرف مواد آرایشی باید به حداقل برسد

این متخصص پوست یادآور شد:در افرادی که دچار آکنه و پوست چرب هستند باید روزانه 2 تا 3 نوبت شستشوی پوست انجام شود.همچنین افرادی که دچار آکنه هستند نباید از مواد آرایشی چرب استفاده کنند.

طوسی گفت: برای حفظ سلامت و شادابی پوست باید مصرف مواد آرایشی به مدت طولانی به حداقل برسد و در صورت استفاده از این مواد باید با استفاده از شیرپاک کن متناسب با پوست صورت کاملا تمیز شده و با آب معمولی شسته شود.

*خالکوبی ممنوع

ریاست مرکز تحقیقات پوست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به عوارض خالکوبی گفت: خالکوبی علاوه بر خطراتی که از نظر بیماری های عفونی منتقله از وسایل را دارد پاک کردن و برداشتن رنگها بسادگی امکان پذیر نیست و موجب بروز عوارضی می شود که به سادگی قابل درمان نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha