سه‌شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۰
کد خبر: 40280
سلامت نیوز: شما هم اگر کودکی دارید که کم کم دارد شش ماهگی را پشت سر می‌گذارد و کم کم خوردن غذاهای کمکی را شروع می‌کند به این خبرکه در مجله آمریكایی «تغذیه بالینی» منتشر شده توجه کنید.

كارشناسان مركز حواس شیمیایی مونل در آمریكا در یك آزمایش جدید اعلام كردند تمایل به خوردن غذاهای شور از دوران نوزادی آغاز می‌شود. پس شما که به عنوان والدین و سرپرست کودک 6 ماهه می‌خواهید به او غذا بدهید، دو راه در پیش دارید یا اینکه غذای‌ بی‌نمک جلوی کودک بگذارید و سعی کنید او را به‌ بی‌نمکی غذا عادت دهید و یا اینکه از خوراکی‌های خوش نمک برای تغذیه فرزندتان استفاده کنید.

اگر چه نمک در غذا آن را خوش مزه می‌کند و باعث می‌شود که میل کودک به غذا بیشتر شود اما خوب عوارض این عادت را کودک در بزرگسالی خواهد پرداخت! كارشناسان می‌گویند نوزادانی كه به عنوان غذاهای كمكی و جامد به آنها خوردنی‌های نمكی مثل كراكر، نان و غلات شور داده می‌شود تا آخر عمر به مصرف نمك زیاد وابسته می‌شوند. وابستگی به غذای شور، هم که خودتان می‌دانید با فشار خون بالا و بیماریهای قلب و عروق ارتباط تنگاتنگی دارد.

جالب است بدانید، حس چشایی برای درك مزه شوری از 6 ماهگی در نوزادان ایجاد می‌شود و در نتیجه این تمایل به مصرف خوردنی‌های نمكی از همین ابتدا در كودك بروز می‌كند و تا پایان عمر ادامه می‌یابد.

منبع: روزنامه اطلاعات

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha