سلامت نیوز: پژوهشگران علوم پزشکی می گویند نتایج جدیدترین تحقیقات آنان نشان می دهد که در زنانی که قصد دارند بچه دار شوند حتی مشاهده کوچکترین علائم اختلالات تغذیه ای نیز می تواند یک زنگ خطر باشد و باید با پزشک خود در این باره مشورت کنند چون بر اساس یک مطالعه جدید اختلالات تغذیه ای در زنان می تواند موجب به تاخیر افتادن بارداری شود.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت پزشکان بدون مرز ، نتیجه یک مطالعه مشترک متخصصان تغذیه و زنان و زایمان در کالج کینگ لندن نشان می دهد که زنان با سابقه ابتلا به مشکلات و اختلالات تغذیه ای دیرتر باردار می شوند.
این زنان همچنین دو برابر بیشتر از سایر همسالان خود به درمانهای نازایی نیاز پیدا می کنند. نتایج فوق حاصل مطالعه روی ۱۱ هزار زن انگلیسی است که شرح آن در مجله بین المللی زنان و زایمان به چاپ رسیده است.

در این مطالعه معلوم شد در ۳۵.۵ درصد از زنان با سابقه این اختلالات مانند بی اشتهایی عصبی احتمال بارورشدن بیش از ۶ ماه طول می کشد در صورتی که در شرایط عادی این تاخیر فقط در یک چهارم زنان مشاهده می شود.

از سوی دیگر، در زنانی که دچار بی اشتهایی عصبی بوده اند احتمال بارداری های ناخواسته نیز افزایش پیدا می کند. به طور کلی پزشکان معتقدند برای زنانی که دچار اختلالات تغذیه ای هستند، دوران بارداری مرحله سختی از زندگی خواهد بود

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha