سه‌شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۸
سلامت نیوز: در استان‌های جنوبی مانند خوزستان آمار ناباروری بالا است این در حالی است که در سیستان و بلوچستان آمار پایین‌تری از ناباروری دیده می‌شود

سید‌مهدی احمدی، عضو هیئت مدیره انجمن باروری و ناباروری ایران در حاشیه همایش ناباروری در جمع خبرنگاران گفت :ناباروری سومین عامل طلاق در کشور است و این در حالی است که بیمه‌ها خدمات درمانی نا باروری را را تحت پوشش قرار نمی‌دهند و همین مسئله منجر به نگرانی خانواده‌ها شده است .

احمدی ادامه داد: از آنجایی که هزینه‌های باروری بسیار سنگین است، همین مسئله موجب شده که زوج‌های نابارور برای تأمین هزینه‌های درمانی تمام دارایی خود را بدهند یا وام‌های سنگین دریافت کنند. وی با اشاره به هزینه‌های درمانی ناباروری افزود: عمل IVF در مراکز دولتی 1.5‌میلیون تومان هزینه در بر دارد اما در مراکز خصوصی این عمل بین 2 تا 3 میلیون تومان هزینه خواهد داشت.

عضو کمیته حمایت از بیماران نابارور تاکید کرد: بُعد اجتماعی و نبود چتر حمایتی مهمترین مشکل زوج‌های نابارور است و این مسئله معضلات اجتماعی زیادی خصوصاً برای زنان به وجود می‌آورد.

وی با بیان اینکه در استان‌های جنوبی مانند خوزستان آمار ناباروری بالا است اظهار داشت: این در حالی است که در سیستان و بلوچستان آمار پایین‌تری از ناباروری دیده می‌شود.

به گفته احمدی در استان‌های چهارمحال و بختیاری و سیستان و بلوچستان مرکزی برای درمان ناباروری وجود ندارد و به همین خاطر باید در هر استان یک تا دو مرکز برای درمان ناباروری فعال باشد.

منبع: هفته نامه سلامت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha