سه‌شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۲
کد خبر: 40291
سلامت نیوز: پژوهشگران علوم پزشکی اعلام کردند که پیروی از رژیم غذایی کم چرب همراه با غلات سبوس دار، میوه و سبزی به کاهش خطر ابتلای کودکان به تمرکز کم و بیش فعالی کمک می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، پژوهشگران بیمارستان کودکان شهر شیکاگو گفتند: رژیم غذایی کم چرب به همراه غلات سبوس دار، میوه و سبزی و همچنین اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 خطر ابتلا به کم تمرکزی و بیش فعالی را کاهش می‌دهد.

دو محقق به نام های گوردون ملشاب و میشل یی در پژوهش خود با اتکا به پژوهش های گذشته گفتند: بین تمرکز پایین و بیش فعالی کودکان و رژیم غذایی غربی مملو از چربی و قندها ارتباط وجود دارد.

این دو محقق توصیه کردند که خانواده‌ها در صورت موفق نشدن به درمان کودکان خود یا حساسیت آنها به داروهای شیمیایی، رژیم غذایی آنها را تغییر دهند.

پژوهش‌های دیگری نیز اخیراً درباره علت کم تمرکزی و بیش فعالی کودکان انجام شده است.

این پژوهش‌ها نشان می‌دهد که معضل فقر و بیماری دیابت در دوره بارداری خطر ابتلا به اختلالات تمرکز و بیش فعالی در کودکان را در آینده افزایش می‌دهد.

جفری هالپرین مسئول این پژوهش گفت: زنان طبقات فقیر جامعه تمایل دارند که غذاهای غیرسالم مصرف کنند که این امر ممکن است خطر ابتلای آنها به دیابت را افزایش دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha