سه‌شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۲
سلامت نیوز: شاید هم شما تجربه کرده باشید که وقتی بیمار هستید و یا عضوی از بدنتان درد می‌کند، ترجیح می‌دهید به شنیدن موسیقی پناه ببرید بلکه کمتر درد بکشید. بله اشتباه نکرده‌اید محققان هم با این راه حل موافقند و معتقدند که نتیجه می‌دهد.

در ضمن آنها متوجه شده‌اند برای بیمارانی که قرار است یک عمل پزشکی دردناک و مضطرب کننده را بگذرانند هم می‌تواند موسیقی کمک کننده باشد.

آنها برای این بررسی به نوک انگشت 143 نفر که در حال گوش دادن به موسیقی بودند شوک دردناک وارد آوردند و فهمیدند که هرچه بیشتر این افراد جذب موسیقی شده بودند کمتر درد را حس می‌کردند. به همین علت آنها معتقدند شنیدن موسیقی می‌تواند موثرترین راه برای کم کردن درد در افراد مضطربی باشد که به موسیقی علاقه دارند. جالب است بدانید این بررسی حتی در کودکان هم نتیجه داده و به نظر می‌رسد برای کودکانی که بیماری مزمن دردناک مانند سرطان دارند می‌تواند روش خوبی باشد. محققان معتقدند موسیقی می‌تواند هم اثری مانند سوزن در طب سوزنی داشته باشد و هم به سادگی با پرت کردن حواس، درد و اضطراب بیمار را کم کند.

پس این بار اگر خواستید برای درمان عصب و ریشه دندانتان نزد دندانپزشک بروید، هد فون، واکمن و موسیقی مورد علاقه‌تان را از یاد نبرید!

منبع: روزنامه اطلاعات

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha