سه‌شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۳
کد خبر: 40295
سلامت نیوز: كارشناس مسوول واحد تغذیه مركز بهداشت استان مركزی گفت:رژیم لاغری غیرعلمی و نامتعادل تهدیدی جدی برای سلامت است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی زوارت بهداشت، نسرین یادگاری به مناسبت دهه بسیج تغذیه صحیح گفت:چاقی محصول بدخوری و پرخوری است و انتخاب رژیم های كوتاه مدت كم كالری برای رسیدن به وزن ایده آل بسیار خطرناك است و سلامت فرد را تهدید می كند.

وی توضیح داد:رژیم های غذایی كم كالری پس از مدتی فقر املاح و ریز مغذی های مفید بدن را در پی دارد و اگر در برنامه كاهش وزن تنوع گروه های غذایی و تعادل آن رعایت نشود فرد را در معرض بیماری ها قرار خواهد داد.

كارشناس تغذیه مركز بهداشت استان مركزی اظهار كرد:رژیم غذایی به معنای نخوردن و قطع مصرف گروه های غذایی خاص نیست،بلكه به معنای متعادل خوردن است و عدم تعادل،نامنظمی ضربان قلب،كاهش فشار خون،غش و بیهوشی،خشكی و پیری زودرس پوست،افسردگی،كم خونی و ریزش مو را به دنبال دارد.

یادگاری عنوان كرد:تناسب قد و وزن از مسایل مهم و پایه سلامتی است و در سال های اخیر غلبه الگوی تغذیه نادرست شامل مصرف نوشابه های گازدار و نوشیدنی های صنعتی و فست فودها و غذاهای پرچرب طیف برزگی از افراد را در معرض اضافه وزن و چاقی قرار داده است.

وی اضافه كرد:برخی از مردم به ویژه زنان و دختران جوان با وجود داشتن تعادل وزن و قد،وسواس به كاهش وزن دارند و با محدودیت در خوراك سلامت خود را به خطر می اندازند كه باید این فرهنگ ناصحیح نیز با كمك رسانه ها و نهادهای فرهنگی اصلاح شود.

یادگاری گفت:داشتن تحرك جمسی مستمر و هدفمند،خوردن حجم مناسب سبزیجات و میوه ها در روز و استفاده متناسب از گروه چربی ها و شیرینی ها ركن مهمی در كاهش وزن و تناسب اندام است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha