سه‌شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۲
کد خبر: 40302
سلامت نیوز: سرپرست دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: بیماری های قلبی عروقی یكی از دلایل اصلی مرگ و میر در دنیا است. همچنین شایع ترین علل مرگ و میر در كشور ما نیز بیماری های قلبی – عروقی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت؛ دكتر زهرا عبداللهی، سرپرست دفتر بهبود تغذیه جامعه افزود: افزایش این نوع بیماری ناشی از تغییرات در رژیم غذایی، فعالیت بدنی و مصرف دخانیات می باشد که به دلیل تغییر در شیوه زندگی ناشی از شهرنشینی و صنعتی شدن پدید آمده است.

وی تصریح كرد: امروزه مردم نسبت به گذشته، بیشتر غذاهای پركالری مصرف می کنند و از طرفی تحرک بدنی آنان نیز کمتر از گذشته شده است بنابراین یکی از مهمترین مداخلات به منظور پیشگیری و کنترل بیماری های قلبی عروقی اصلاح رژیم غذایی است.

این متخصص تغذیه، اختلال در چربی های خون (بالا بودن سـطح کلسترول خون)، کم تحرکی، چاقی، فشار خون بالا، استعمال دخانیات، رژیم غذایی نامناسب و استرس و فشارهای روحی و روانی را از عوامل موثر در بروز بیماری های قلبی- عروقی برشمرد.

دكتر عبداللهی خاطرنشان كرد: تعادل و تنوع در برنامه غذایی روزانه، کاهش مصرف چربی و روغن در برنامه غذایی و فعالیت بدنی مناسب بهترین راه برای پیشگیری و كنترل عوامل خطر بیماری های قلبی عروقی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha