سه‌شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۰ - ۲۲:۱۳
کد خبر: 40324

خرما شامل بیش از ۶۰ درصد مواد قندی، ۵ الی ۳ درصد عناصر معدنی، ۳ درصد پروتئین، ۱/۶ درصد فیبر و ۰/۵ درصد چربی است. از خوردن هر ۱۰۰ گرم خرما ۳۰۰ كالری گرما و انرژی تولید می شود.

سلامت نیوز: خرما شامل بیش از ۶۰ درصد مواد قندی، ۵ الی ۳ درصد عناصر معدنی، ۳ درصد پروتئین، ۱/۶ درصد فیبر و ۰/۵ درصد چربی است. از خوردن هر ۱۰۰ گرم خرما ۳۰۰ كالری گرما و انرژی تولید می شود. میوه خرما بسیار انرژی زاست كه در رژیم های غذایی سالم جایگاه مهمی دارد. از شیره این میوه نیز به عنوان یكی از مواد تشكیل دهنده كلوچه و نان های شیرینی استفاده می شود.

خرما حاوی شكر و فیبر است كه برای انسان استفاده مناسبی دارد. میزان چربی موجود در این میوه اندك و قابل اغماض است. خرما حاوی فیبرهایی از جمله پلی ساكاریدها شامل سلوله و پكسین و نیز پروتئین های نامحلول است. دستگاه گوارش بدن اغلب توانایی متابولیسم فیبر را ندارد. در خرمای رسیده ساكارز به یك قند قابل تبدیل، تغییر می یابد كه تركیبی از گلوكز و فروكتوز است. خرما حاوی فیبر سالم، ۷ ویتامین و ۱۱ ماده معدنی است.

خرما به خاطر داشتن آهن فراوان برای كم خونی مفید است و به علت وجود منیزیم در آن خطر ابتلا به سرطان را كاهش می دهد، همچنین باعث تقویت فعالیت فكری و نیز برای سلامتی پروستات و كلیه ها مفید است. خرما همچنین برای دفع سنگ كلیه، امراض سینه و رماتیسم مفید است و اسهال را برطرف می كند. خوردن خرما برای زخم و تاول دهان خوب نیست. همچنین مصرف آن همراه ماست بسیار مضر است.
منبع : روزنامه جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha