سلامت نیوز: مدیر کل مشارکتهای مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: صندوق حمایت خیرین از خانواده‌های معتادان پاک شده امسال تشکیل می‌شود و به صورت طبقه بندی شده بر اساس میزان پاک ماندن معتادان از آنها حمایت می‌شود.

محمد صادق فتح اللهی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به لزوم استفاده از همه ظرفیتهای اجتماعی کشور در حوزه مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: استفاده از توانمندی‌های خیرین یکی از ظرفیت‌های اجتماعی است که نمونه‌های فعالیت خیرین در 3 دهه گذشته از عمر پربرکت نظام مقدس جمهوری اسلامی از آن جمله است.

وی افزود: با کمک خیرین و برگزاری جلسات با آنها به این نتیجه رسیدیم تا برای حمایت از خانواده‌های معتادان پاک شده و و ایجاد اشتغال این افراد، حمایت‌ها و خدمات به صورت طبقه بندی شده در قالب "صندوق حمایت از خانواده معتادان بهبود یافته" در اختیار آنان قرار گیرد.

وی ادامه داد: کمک خیرین به خانواده معتادان پاک شده به صورت طبقه بندی شده است و بر اساس مدت زمان پاکی، تأهل و داشتن فرزند میزان کمک خیرین به این خانواده تغییر می کند یعنی با افزایش مدت زمان پاکی، متأهل شدن یا فرزند دار شدن آنها میزان کمک افزایش می‌یابد.

وی تصریح کرد: متأسفانه به علت انگ اعتیاد به افراد پاک شده امکان اشتغال برای آنان کم است و به همین دلیل خانواده این افراد همواره در رنج و سختی زندگی می‌کنند.

مدیر کل مشارکتهای مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر تأکید کرد: این صندوق مراحل ثبت و تشریفات اداری خود را طی می‌کند و تا پایان امسال تشکیل می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha