سلامت نیوز: عضو شورای عالی نظام پرستاری گفت: تجربه نشان داده است پرستاران مدیران توانمندی هستند و همواره در پست های مدیریتی موفق عمل کرده اند. اما سهم آنها از مدیریت نظام سلامت کمرنگ است.
 
 شمس الدین شمس در گفت وگو با نظام پرستاری اظهاز کرد: اما با این وجود پرستاران در نظام سلامت کشور اعم از ستاد دانشگاه، وزارتخانه و حتی مراکز درمانی در پست های سیاستگذاری، تصمیم گیری و مدیریتی حضور پررنگی ندارند.

وی ادامه داد: این در حالی است که پرستاران ثابت کرده اند می توانند در پست های مدیریتی موفق باشند و افراد توانمند و موفقی هستند.

عضو شورای عالی نظام پرستاری افزود: شمار فراوانی از پرستاران چنانچه فرصت، امکان، قدرت و اختیار مدیریتی داشته باشند می توانند مدیران موفقی باشند و سیستم ها را از بحران مدیریتی خارج کنند.

شمس گفت: غالباً پزشکان را در پست های مدیریتی قرار می دهند اما آنان به علت مشغله کاری فراوان حاضر نیستند برای پست مدیریتی وقت صرف کنند.

وی ادامه داد: هر مدیریت موفق نیازمند تفکر، برنامه ریزی،هدفگذاری و پایش است

که پرستاران مدیر به خوبی از عهده آن بر می آیند اما پزشکان ترجیح می دهند اغلب وقت خود را صرفه مباحث درمانی کنند و سرگرم ویزیت بیمار هستند و در بخش یا اتاق عمل حضور دارند.

عضو شورای عالی نظام پرستاری افزود: از این رو پزشکان نه اینکه توان مدیریتی خوبی  ندارند بلکه وقت لازم و کافی را برای پست های مدیریتی نمی گذارند و برای آنها میزان درآمد حاصله از مدیریت به مراتب کمتر از مقوله درمان است.

شمس یاد آور شد: تجربه نشان داده چنانچه به پرستاران قدرت، اختیار، امکان و فرصت کافی را برای مدیریت بدهند مدیران موفقی خواهند بود.


 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha