سلامت نیوز: رییس سازمان بهزیستی کشور اظهار داشت: سازمان بهزیستی مسئول رسیدگی به ازدواج کودکان هرمزگانی نیست.

همایون هاشمی در گفت و گو با پانا در خصوص پیگیری وضعیت ازدواج کودکان زیر 10 سال توسط سازمان بهزیستی کشور گفت: این سازمان مسئولیتی در قبال این افراد ندارد و تنها وظیفه سازمان بهزیستی کشور آگاه سازی خانواده ها و آموزش مهارت های زندگی به آنان است.

وی با بیان اینکه ما نه مجری قانون هستیم و نه سیاست گذار اذعان داشت: ما تنها باید در حیطه وظایف خود و تا اندازه ای که قانون دست ما را باز گذاشته است عمل کنیم. در حوزه معاضدت کودکان زیر 7 سال نیز ما مکلف به رسیدگی هستیم اما دیگر حوزه ها در حیطه مسئولیت من نیست.

به گزارش پانا این درحالیست که چندی پیش رییس سازمان بهزیستی کشور از اعزام بازرس ویژه برای پیگیری ازدواج 5 کودک زیر 10 سال در هرمزگان خبر داد.
همایون هاشمی در خصوص اقدام سازمان بهزیستی برای ازدواج پنج کودک زیر 10 سال در هرمزگان گفت: این سازمان پیگیری این موضوع را وظیفه خود دانسته و به همین جهت بازرس ویژه ای را برای بررسی موضوع به این استان اعزام کرده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر خبر تکمیلی از این موضوع هنوز به دست نیامده است اظهار داشت: سازمان بهزیستی کشور با جدیت این موضوع را پیگیری و آن را آسیب شناسی خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha