چهارشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۳
سلامت نیوز: معاون خدمات اجتماعی سازمان رفاه و مشارکت اجتماعی با بیان اینکه ۱۵ تا ۲۰ درصد کارتن‌خواب‌ها زن هستند، گفت: ۸۰ درصد بی‌خانمان‌ها شهرستانی‌ هستند.

معاون خدمات اجتماعی سازمان رفاه و مشارکت اجتماعی با بیان اینکه ۱۵ تا ۲۰ درصد کارتن‌خواب‌ها زن هستند، گفت: ۸۰ درصد بی‌خانمان‌ها شهرستانی‌ هستند.

رضا جاگیری با تأکید بر این موضوع که کارتن‌خوابها را از سطح شهر جمع‌آوری می‌کنیم، گفت: روزانه به طور متوسط 100 کارتن‌خواب را از سطح شهر جمع‌آوری می‌کنیم.

معاون خدمات اجتماعی سازمان رفاه و مشارکت اجتماعی با تأکید بر این موضوع که اکثر بی‌خانمان‌ها آقا هستند، گفت: 15 تا ۲۰ درصد بی‌خانمان‌ها خانم است.

وی با بیان اینکه بی‌خانمان‌ها اتباع بیگانه نیستند، گفت: بیش از ۸۰ درصد بی‌خانمان‌ها در تهران شهرستانی هستند.

همچنین زارع صفت مدیر عامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران درباره کارتن‌خواب‌ها گفت: با ورود فصل پائیز و زمستان ورود افراد به گرمخانه‌ها ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش می‌یابد که بیش از ۹۰ درصد آنها افرادی هستند که به صورت داوطلبانه به گرم‌خانه‌ها مراجعه می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه تعارضاتی است که در امر رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی وجود دارد، گفت: بخش عمده آسیب‌دیدگان از پدیده اعتیاد رنج می‌برند و در خصوص ارائه خدمات به این افراد به گونه‌ای است که به مراکز ترک اعتیاد معرفی می‌شوند و شهرداری بخش قابل توجهی از هزینه این افراد را متقبل می‌شوند.

زارع‌صفت بیان داشت: افرادی که نیاز به حضور تمام وقت داشته باشند به سامان‌سراها منتقل می‌شوند.

مدیر عامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی یادآور شد: طی مدت گذشته افرادی به مدت ۲ سال در مراکز نگهداری می‌شدند چراکه سازمان مربوطه توان نگهداری این افراد را ندارد. شهرداری مسئولیت نگهداری افراد آسیب دیده را قانوناً ندارد و باید دستگاه‌های مربوطه در این خصوص اقدام کند.

وی یادآور شد: با توجه به وضعیت رو به رشد بی‌خانمان‌ها و روند اعتیاد باید پیگیری امکانات برای افراد آسیب دیده محیاء ‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha