سلامت نیوز: سخنگوی فراکسیون محیط‌زیست و توسعه پایدار مجلس، با بیان این که دولت هیچ علاقه‌ای برای اجرای طرح جامع کاهش آلودگی هوای شهر تهران ندارد، گفت: متأسفانه این طرح از منظر دولت جنبه عملیاتی ندارد، این در حالی است که اجرای این‌گونه طرح‌ها در کشورهای دیگر نتایج مثبتی را به‌دنبال داشته است.

انوشیروان محسنی‌بندپی در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به تصویب طرح جامع کاهش آلودگی هوای شهر تهران در هیأت دولت، افزود: تمام دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط هم‌اکنون منتظر ابلاغ این طرح از سوی دولت هستند.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر تلاش‌های نمایندگان مجلس برای اجرای طرح کاهش آلودگی هوای شهر تهران، گفت: مجلس شورای اسلامی برای ورود دستگاه‌های اجرایی و عملیاتی و تسریع در اجرای این طرح حدود یک میلیارد دلار اعتبار اختصاص داده است.

وی با بیان این که سازمان‌های حفاظت از محیط زیست در چند سال اخیر اقدام‌های مطلوبی در رابطه با کاهش آلودگی کشور انجام داده است، افزود: به‌طور حتم این سازمان با اجرای طرح‌هایی مانند طرح مقابله با ریزگردها تأثیرگذاری خود را در کاهش آلودگی هوا کشور به همگان اثبات کرده است.

نایب رئیس فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس هشتم، با تأکید بر این که دولت هیچ علاقه‌ای برای اجرای طرح جامع کاهش آلودگی هوای شهر تهران ندارد، یاد‌آور شد: متأسفانه این طرح از منظر دولت جنبه عملیاتی ندارد، این در حالی است که اجرای این‌گونه طرح‌ها در کشورهای دیگر نتایج مثبتی را به‌دنبال داشته است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، درباره محورهای طرح جامع کاهش آلودگی شهر تهران، توضیح داد: ارتقا دانش فنی در موتور خودرو، ارتقا کیفیت سوخت، توسعه حمل‌ونقل عمومی، حل و یا کاهش ترافیک شهر تهران، توسعه فضای سبز، ساماندهی معاینه فنی خودرو، آموزش همگانی به شهروندان و نصب و اجباری کردن کاتالیست‌ها در خودروها از مهم‌ترین محورهای این طرح به‌شمار می‌آید.

در سال ۱۳۸۹ ، ۲۶۳ روز هوای پاک و سالم ، ۷۴ روز هوای ناسالم و ۲۷ روز هوای بسیار ناسالم در تهران داشتیم و در سال جاری تاکنون شاهد ۱۰۵ روز هوای سالم و پاک، ۱۶۵ هوای ناسالم و سه روز هوای بسیار ناسالم بوده‌ایم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha