سلامت نیوز: عضو فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس، بر اجرای طرح‌ کاهش آلودگی هوای کلانشهرهای کشور تأکید کرد و خواستار همکاری بین‌بخشی در سازمان‌های مربوطه شد.

عفت شریعتی‌کوهبنانی در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به افزایش آلودگی هوا در کلانشهرهای کشور، افزود: هم‌اکنون آلودگی هوا یکی از مهم‌ترین مشکلات و دغدغه‌های مردم و مسئولان کشور است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، با بیان این که افزایش آلودگی کلانشهرهای کشور علت‌ زیادی دارد، گفت: از مهم‌ترین علت‌ این موضوع افزایش بی‌رویه وسایل نقلیه شخصی و کمبود وسایل نقلیه عمومی است.

وی ادامه داد: نبود فرهنگی‌سازی و کمبود زیرساخت‌ها موجب شده که افراد به‌جای استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی مانند اتوبوس و قطار شهری، به استفاده از خودرو روی آورند.

عضو فراکسیون محیط‌زیست و توسعه‌پایدار مجلس هشتم، با تأکید بر اجرای طرح‌های کاهش آلودگی هوا از سوی دولت، افزود: مسئولان برای کاهش آلودگی کلانشهرهای کشور باید نخست موضوع ساماندهی امور حمل‌ونقل را در دستور کار قرار دهند.

این نماینده مجلس هشتم، با بیان این که اجرای منظم طرح‌های کاهش آلودگی هوا از تصویب قانون‌ جدید بی‌نیاز است، یاد‌آور شد: اجرای این‌گونه طرح‌ها تنها نیازمند همکاری بین‌بخشی در سازمان‌های مربوطه با آلودگی هوا است.

تهران، مشهد، اصفهان، تبریز، شیراز و... از جمله کلانشهرهای کشور هستند، که با موضوع بحران آلودگی هوا دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha