چهارشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۴
کد خبر: 40390
سلامت نیوز: بدون شك ازدواج و تصمیم‌گیری برای آن یكی از حساس‌ترین مراحل زندگی شماست اما واقعا از كجا باید فهمید كه شما آمادگی این تصمیم بزرگ را دارید؟ آیا تا به حال به این موضوع فكر كرده‌اید كه باید قبل از تصمیم‌گیری برای ازدواج، آمادگی خاصی داشت؟ چگونه می‌توان ‌فهمید كه برای ازدواج با مرد منتخب خود آمادگی دارید؟ قبل از این‌كه بخواهید این تصمیم مهم زندگی‌تان را بگیرید، باید 5 سوال مهم را از خودتان بپرسید تا برای‌تان مشخص شود آیا آماده ازدواج هستید یا نه؟

چرا می‌خواهید جواب مثبت دهید؟

شما به این سؤال چه جوابی می‌دهید؟ اگر جواب شما به این سؤال هر معنایی به جز این داشته باشد كه «به این دلیل با او ازدواج می‌كنم كه عاشق او هستم و می‌خواهم برای باقی عمرم به او متعهد باشم» نشان می‌دهد احتمالا شما هنوز دلایل موجه و درستی برای ازدواج با او ندارید. اگر هنوز درون خودتان به‌دنبال دلایلی برای ازدواج كردن می‌گردید و می‌خواهید خود را به نوعی راضی كنید كه برای ازدواج آماده‌اید، بهتر است كمی صبر كنید چون احتمالا هنوز آمادگی لازم را ندارید. اگر جواب مثبت می‌دهید به این دلیل كه فكر می‌كنید ازدواج می‌تواند بسیاری از مشكلات ارتباطی شما را حل كند، به‌طور حتم هنوز آماده ازدواج نیستید چون باید بدانید قرار نیست ازدواج مشكلات را حل كند. قبل از این‌كه تصمیم نهایی را بگیرید به‌خودتان فرصت دهید تا به‌خوبی همه چیز را سبك و سنگین كنید چون این تصمیم، زندگی شما را شكل خواهد داد، باید با خودتان بیندیشید كه با ازدواج چه چیزهایی را به‌دست می‌آورید و چه چیزهایی را از دست می‌دهید تا در نهایت بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید.
 
چقدر به جشن عروسی فكر می‌كنید؟

شاید به نظر غیرمنطقی باشد اما واقعیت این است که دختر خانم‌های بسیاری قبل از ازدواج، تمام فكر و ذكرشان مراسم عروسی و جشن گرفتن است و در واقع فکر کردن به مراسم عروسی آنها را به هیجان می آورد و دوست دارند زودتر به این تصویر رویایی برسند. اگر شما هم جزو این دسته از دخترخانم‌ها هستید بهتر است كمی فكر كنید. مواظب باشید پیش از ازدواج، مراسم و جشن عروسی بیش از خود مسئله ازدواج ذهن شما را به‌خود مشغول نكند. احتمالا بیشتر شما این جمله را شنیده‌اید كه «عشق كافی نیست»، باور كنید كه زندگی‌های مختلف، درست بودن این جمله را ثابت كرده‌است. یك ازدواج نمی‌تواند فقط با عشق و دوست داشتن موفق باشد. اگر قصد دارید با فردی ازدواج كنید باید نگرش‌ها و دیدگاه شما به زندگی بسیار نزدیك به یكدیگر باشد.
 
كدام آینده را دیده‌اید؟

مهم‌ترین امر برای شكل گرفتن یك ازدواج سالم این است كه هركدام از طرفین چه از لحاظ روانی و چه به لحاظ احساسی كاملا سالم باشند. این جمله به این معناست كه شما باید درك درستی از خود داشته باشید و خواستگار خود را به دلیل آن‌چه اكنون هست انتخاب كنید نه این‌كه به امید اصلاح شدن یا تغییری در آینده. البته به‌طور منطقی او نیز باید شما را تنها همانگونه كه هستید به‌عنوان همسر قبول كند.

وقتی می‌گوییم طرفین باید به لحاظ روانی و احساسی سالم باشند یعنی باید به بلوغ شخصیتی رسیده باشند. شما هردو باید دقیقا بفهمید وقتی حلقه ازدواج در انگشتان‌تان قرار می‌گیرد به این معنا نیست كه همه مشكلات حل می‌شود و باید بدانید این حلقه، ضمانتی برای بهتر و ایده‌آل شدن طرف مقابل بعد از ازدواج نیست.

شما باید فقط برمبنای امروز او تصمیم بگیرید. البته درست است كه هر كسی بعد از ازدواج به واسطه تغییر شرایطش تا حدی تغییر می‌كند چون به هر صورت ازدواج، یكی از مراحل رشد‌دهنده هر آدمی است اما فردی كه شما امروز با او ازدواج می‌كنید بیشتر ویژگی‌های رفتاری خود را در طول عمرش حفظ خواهد كرد و حتی 20 سال بعد نیز همان فرد است. كسی را انتخاب كنید كه بتواند تضمین‌كننده ازدواج سالم شما باشد (سالم ماندن ازدواج شما 50 درصد به او وابسته است) كسی كه بتوان به او عشق ورزید و او نیز به شما عشق ورزد، كسی كه بتواند پدر خوبی باشد.
معمولا بیشتر دختران جوان درصورتی كه قصد داشته باشند جواب مثبت بدهند فكر می‌كنند همه چیز را درباره خواستگارشان می‌دانند، اگر شما هم اینگونه فكر می‌كنید ما پیشنهاد می‌كنیم كه این‌قدر به‌خود اطمینان نداشته باشید و با یك مشاور ازدواج نیز مشورت كنید

آیا درباره موضوعات اساسی زندگی مثل هم هستید؟

موضوعاتی مثل كار و شغل، پول، روش بزرگ كردن بچه‌ها، ارزش‌ها و هنجارهای زندگی و... جزو مهم‌ترین مسائلی هستند كه شما باید قبل از این‌كه وارد دوران نامزدی بشوید درباره تمام آن‌ها فكر كنید و با هم به توافق برسید. ما نمی‌گوییم شما باید درمسائل و موضوعاتی مثل سیاست یا عادت‌های زندگی یا... شبیه هم باشید. اما باید درباره علاقه‌های اصلی خود در زندگی خصوصی صحبت كنید شما باید درباره تمام كارهایی كه دوست دارید به تنهایی یا به همراه همسرتان انجام دهید با هم صحبت كنید، حتی باید درباره آرزوهای خود برای آینده فرزندان‌تان نیز با هم صحبت كنید.
 
نقش مشاوره ازدواج

معمولا بیشتر دختران جوان درصورتی كه قصد داشته باشند جواب مثبت بدهند فكر می‌كنند همه چیز را درباره خواستگارشان می‌دانند، اگر شما هم اینگونه فكر می‌كنید ما پیشنهاد می‌كنیم كه این‌قدر به‌خود اطمینان نداشته باشید و با یك مشاور ازدواج نیز مشورت كنید. مطمئن باشید اینگونه جلسات خیلی وقت شما را نمی‌گیرد، این جلسات مشاور به شما كمك می‌كند كه به مسائلی فكر كنید كه احتمالا گاهی فراموش می‌شوند. مشاور به شما كمك می‌كند تا بفهمید آیا شما و خواستگارتان به لحاظ شخصیتی با هم سازگار هستید یا چه تعارضاتی بین شما وجود دارد. او به شما كمك می‌كند تا تصویر نسبتا معقولانه‌ای از آینده خود تصویر كنید، البته نباید انتظار بیش از مشاور داشت، او فقط در تصمیم‌گیری بهتر به شما كمك می‌كند ولی ضمانتی برای موفق بودن ازدواج شما نیست.

 
كدام تردیدهای‌تان خطرناك است؟

استرس هنگام تصمیم‌گیری برای ازدواج كاملا طبیعی است، همه خانم‌ها در این مواقع ابتدا عصبی می‌شوند به این دلیل ساده كه نمی‌توان آینده را دید و شما تنها با كمی از خصوصیات مرد آینده خود آشنایی دارید و تنها با توكل به خدا و اعتماد كردن می‌‌توانید تصمیم بگیرید پس طبیعی است دچار تردیدها و استرس‌ها فراوانی باشید.

تنها چیزی كه شما می‌توانید با اطمینان روی آن حساب كنید گذشته خواستگارتان است، باید تا جایی كه می‌توانید از او درباره گذشته‌اش بپرسید. وقتی شك‌ها و تردیدهای شما زیاد و آزاردهنده می‌شود نشان می‌دهد یك جای كار ایراد دارد مثلا این‌كه شما هنوز در درون‌تان با گذشته خواستگارتان مشكل دارید یا وضعیت مالی او را مناسب نمی‌دانید یا حتی می‌توانید احساس كنید او مرد زندگی شما نیست و... تمام این تردیدها و شك‌های زیاد می‌توانند به‌خوبی به شما نشان دهند هنوز آمادگی لازم را برای ازدواج را ندارید یا خواستگار شما مورد مناسبی برای ازدواج با شما نیست. باید یاد بگیرید كه ترس‌ها و استرس‌های طبیعی را از احساسات آزاردهنده‌ای كه باعث فرسایش روح شما می‌شوند و مربوط به عوامل خارجی هستند جدا كنید، شما یك زن هستید، از احساسات زنانه خود استفاده كنید، اگر احساس می‌كنید بیشتر از آن‌كه اطمینان داشته باشید، نامطمئن هستید، بهتر است دوباره همه چیز را سبك و سنگین كنید و حتی در این راه از یك مشاور هم راهنمایی بخواهید.

منبع: زندگی ایده آل

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha