چهارشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۹
کد خبر: 40398
سلامت نیوز: دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت گفت: آزمون دستیاری که هر سال اسفند ماه برگزار می‌شد امسال با کمی تأخیر 31 فروردین 91 برگزار می‌شود.

امیر محسن ضیایی در گفت‌وگو با فارس در مورد آزمون دستیاری اظهار داشت: تصمیم گرفته شد آزمون دستیاری امسال هم به مانند سال قبل برگزار شود و تفاوتی در تعداد سؤالات، ضریب سوالات، انتخاب رشته و محل نداشته باشیم.

وی افزود: قرار بود از شورای آموزش تخصصی و پزشکی مصوبه‌ای بگیریم تا تغییراتی مانند دخالت دادن نمره معدل طول دوره پزشکی و نمره امتحان پیش کارورزی را در آزمون دستیاری انجام دهیم اما با توجه به اینکه شورای آموزش پزشگی و تخصصی بهمن تشکیل جلسه می‌دهد و این زمان برای داوطلبان کافی نبود بنابراین تصمیم گرفتیم امسال هم با شرایط سال قبل آزمون را برگزار کنیم.

ضیایی ادامه داد: تنها تفاوت آزمون دستیاری امسال زمان برگزاری است که قبلاً اسفند برگزار می‌شد ولی امسال در فروردین ماه برگزار می‌شود.

۲۵۰۰ نفر از ۱۷ هزار نفر را جذب می‌کنیم

دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت اظهار داشت: پیش‌بینی می‌کنیم 17هزار نفر در آزمون دستیاری شرکت کنند و نزدیک به 2 هزار و 500 نفر جذب خواهند شد.

وی با اشاره به اهمیت این آزمون گفت: آزمون در بهترین شرایط ممکن، طراحی سوال داشته تا بتواند از نظر علمی دانش افراد را بسنجد و با توجه به حساسیت آزمون پیوست‌های امنیتی و حفاظتی هم رعایت خواهد شد.

ضیایی به داوطلبان پیشنهاد کرد تا بیشتر به موقعیت‌های بالینی بپردازند چرا که مبنای سؤالات بیشتر بر اساس موقعیت‌های بالینی(بررسی case) است و از حالت سؤالات تئوریک و نظری درآمده است و با این کار می توانیم فردی که برخورد بالینی بیشتری دارد را بهتر بسنجیم.

دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت گفت: البته محرز است که یک آزمون 200 سوالی به خوبی نمی‌تواند این کار را انجام دهد ولی سعی کردیم عادلانه باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha