طی 10 ماه گذشته به طور متوسط ماهیانه 13 زن جان خود را بر اثر اعتیاد از دست داده‌اند و استان تهران، اصفهان و فارس در این زمینه رتبه اول تا سوم را دارند.

سلامت نیوز: یک استاد دانشگاه و آسیب‌شناس اجتماعی با اشاره به افزایش 4‌درصدی مرگ به دلیل اعتیاد گفت: طی 10 ماه گذشته به طور متوسط ماهیانه 13 زن جان خود را بر اثر اعتیاد از دست داده‌اند و استان تهران، اصفهان و فارس در این زمینه رتبه اول تا سوم را دارند.

مجید ابهری در گفت‌و‌گو با فارس اظهار داشت: با گسترش توطئه‌های ناتوی فرهنگی و هجوم نرم این‌بار زنان هدف حملات غرب قرار گرفته‌اند.

وی افزود: ماهواره‌‌ها همراه با تبلیغات گسترده و تحریکات فرهنگی ‌علیه حجاب در کشور با پخش سریال‌ها و فیلم‌های مختلف ارکان خانواده را نشانه گرفته‌اند.

این آسیب شناس اجتماعی با بیان اینکه اعتیاد به مواد مخدر صنعتی و روان‌گردان‌ها زنان را تهدید می‌کند، گفت: تبلیغات دروغ ماهواره‌ها و برخی از مراکز زیبایی در کشور در رابطه با تأثیرات داروهای لاغری سلامت جامعه را تهدید می‌کند.

ابهری ادامه داد: بیش از 90 درصد داروهایی که در شبکه‌های ماهواره‌ای تبلیغ می‌شوند حاوی ماده مخدر شیشه یا مشتقات آن هستند.

وی با اشاره به اینکه آمار اعتیاد در میان زنان کشور رو به افزایش است، گفت:‌ طی 10 ماه گذشته به طور متوسط ماهیانه 13 زن جان خود را بر اثر اعتیاد از دست داده‌اند و استان تهران، اصفهان و فارس در این زمینه رتبه اول تا سوم را دارند.
 
این آسیب‌شناس اجتماعی عنوان کرد: آثار ویرانگر مواد مخدر در ساختمان ایمنی و روانی زنان 3 برابر بیشتر از مردان است و موجب عوارضی همچون نازایی، سرطان، ریزش مو و نرمی استخوان می‌شود.

وی گفت: طی 7 ماه امسال 2 هزار 500 نفر بر اثر اعتیاد جان خود را از دست داده‌اند که 130 نفر آنها زن بودند و مرگ بر اثر اعتیاد 4 درصد افزایش یافته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha