بررسی ها نشان می‌دهد که نوزادان بهتر است به پشت بخوابند نه به پهلو ، همچنین دیده شده که استفاده از پستانک از مرگ ناگهانی نوزادان جلوگیری ‌می کند.

پستانک موجب کاهش مرگ ناگهانی نوزادان می شود
 به نقل از فاکس نیوز ، مرگ ناگهانی نوزادان در اولین سال زندگی ، سومین علت مرگ و میر نوزادان در آمریکا است که سالانه موجب مرگ بیش از 2500 نوزاد می ‌شود.

خوابیدن به پهلو ، حالتی بی ‌ثبات است و احتمال اینکه نوزاد بچرخد و روی شکمش بخوابد زیاد است که این حالت برای نوزاد ایجاد خطر می ‌کند.

هنوز علت مشخصی برای مرگ ناگهانی نوزادان یافت نشده ولی خوابیدن به پهلو یا روی شکم ، خوابیدن روی سطح نرم ، سیگار کشیدن در دوران بارداری ، حاملگی در سن پایین و تولد نوزاد با وزن کم ، همگی از عواملی هستند که خطر ایجاد مرگ ناگهانی نوزادان را افزایش می‌دهند.

در بررسی‌ های جدید نیز مشاهده شده که استفاده کودک از پستانک نیز به دلایلی ناشناخته این خطر را کم می‌ کند. البته برخی از کارشناسان معتقدند که نوزادان به دلیل مکیدن پستانک راه عبور هوا را برای خود باز می کنند و یا به عبارتی اگر وقفه ای در تنفس آنان ایجاد شود ، با مکیدن این وقفه بر طرف خواهد شد.

با توجه به اینکه علت مرگ ناگهانی نوزادان در بسیاری از موارد عدم تنفس برای مدتی کوتاه است ، به نظر می رسد مکیدن پستانک برای این منظور مفید واقع شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha