مردان و زنان بیمه شده سازمان تامین اجتماعی ، به ترتیب با دارا بودن 60 و 55 سال سن و داشتن حداقل 10 سال تمام سابقه پرداخت حق بیمه نزد این سازمان ، می توانند بازنشسته شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، بر اساس بخشنامه مورخ 31/2/86 حوزه فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی و در اجرای مفاد بند ل و تبصره ( 14 ) قانون بودجه سال 86 کل کشور و مصوبه مورخ 24/2/86 شورایعالی تامین اجتماعی ، تمامی بیمه شدگان مشمول قانون تامین اجتماعی که از تاریخ 1/1/86 لغایت 29/12/86 حائز شرایط اعلام شده باشند ، می توانند درخواست بازنشستگی خود را طی فرم مخصوص ( بازنشستگی در اجرای بند " ل " و " و " تبصره ( 14) قانون بودجه سال 1386 کل کشور ) ، به شعب سازمان تامین اجتماعی در سراسر کشور اعلام نمایند .

برپایه این گزارش ، درخواست بازنشستگی افراد مشمول می بایست در محدوده زمانی 1/1/86 لغایت 29/12/86 در دبیرخانه شعب سازمان تامین اجتماعی  ثبت شود و بدیهی است در صورت عدم احراز شرایط در مقطع رسیدگی ، عدم استحقاق بیمه شده به صورت کتبی به بیمه شده مذکور اعلام می شود .

همچنین، به منظور رعایت حقوق بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی ، واحدهای اجرایی این سازمان مکلفند ، قبل از بررسی و اجابت درخواست بازنشستگی متقاضی بهره مندی از مزایای مقرر در این بخشنامه ، از عدم شمول مفاد بخشنامه های 2 و 1/2 کارهای سخت و زیان آور بر بیمه شدگان مورد نظر اطمینان حاصل کنند.

شایان ذکر است ، نحوه محاسبه میزان مستمری بازنشستگان متقاضی بهره مندی از مفاد این بخشنامه، با رعایت مفاد ماده 77 قانون تامین اجتماعی و تبصره ذیل آن محاسبه وتعیین می شود ، همچنین مستمری قابل پرداخت در اجرای این بخشنامه ، معادل مستمری استحقاقی بیمه شده ، یعنی متناسب با سنوات پرداخت حق بیمه خواهد بود و اینگونه مستمری بگیران از شمول ماده 111 قانون تامین اجتماعی خارج خواهند بود .

گفتنی است ، به منظور پیشگیری از مشکلات آتی و اطمینان از آگاهی کامل بیمه شدگان نسبت به نوع بازنشستگی مقرر در این بخشنامه ، واحدهای امور فنی مستمریها موظفند ، بر روی فرم استعلام سابقه از واحد نامنویسی عبارت "متقاضی استفاده از بخشنامه 47 مستمریها "را ذکر کنند و واحدهای نامنویسی و حسابهای انفرادی مکلفند ، حداکثر مدت 20 روز نسبت به استخراج و اعلام مجموع سوابق بیمه شده اقدام نمایند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha