سلامت نیوز: دبیر اجرایی جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات گفت: منتظر جواب شكواییه خود درباره آزاد شدن عرضه قلیان در قهوه‌خانه‌ها از سوی دیوان عدالت اداری هستیم این در حالیست كه هنوز پاسخی دریافت نكرده‌ایم.

دكتر محمدرضا معدنی در گفت و گو با ایسنا، افزود: با توجه به اینكه وزارت بهداشت نیز مخالف آزاد شدن عرضه قلیان در قهوه‌ خانه‌هاست امیدواریم این وزارتخانه اقدامات بیشتری انجام دهد تا دوباره استعمال دخانیات در قهوه‌خانه‌ها ممنوع شود.

وی تاكید كرد: در حالی قهوه‌خانه‌ها از زمره مراكز مسقفی كه استعمال دخانیات در آن ممنوع است، خارج شده كه این ممنوعیت به صراحت در قانون جامع مبارزه با دخانیات و آیین‌نامه اجرایی آن قید شده است. از سوی دیگر آزاد شدن مصرف مواد دخانی در قهوه‌خانه‌ها باعث به خطر افتادن سلامت نوجوانان و جوانان- كه آینده سازان كشور هستند- می‌شود.

دبیر اجرایی جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات افزود‌: گرایش جوانان و نوجوانان به دخانیات و مواد مخدر باعث تحمیل شدن هزینه‌های زیادی به سیستم بهداشتی و درمانی كشور می‌شود بنابراین ممنوعیت مجدد مصرف مواد دخانی در قهوه‌خانه‌ها یك موضوع كشوری است كه تحقق آن عزم ملی می‌طلبد.

معدنی در پایان با مقایسه قوانین استعمال دخانیات در كشورهای پیشرفته با ایران اظهار كرد: در حالی كه استعمال سیگار در پارك‌ها در كشورهای پیشرفته باعث جریمه شدن افراد سیگاری می‌شود ولی در ایران مصرف مواد دخانی در قهوه‌خانه‌ها آزاد شده و این اماكن از زمره مكان‌های مسقفی كه استعمال دخانیات در آن‌ها ممنوع است، خارج شده‌اند آن هم در شرایطی كه 95 درصد از قهوه‌خانه‌های ایران مسقف هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha