چهارشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۶
کد خبر: 40415
سلامت نیوز: كندر در حقیقت صمغ گیاهی به همین نام است كه مزه‌ای گس و تلخ دارد. این صمغ از زمان‌های بسیار قدیم توسط درمانگران طب سنتی برای درمان بسیاری از بیماری‌ها مورد استفاده بوده و امروزه نیز به 3 صورت خوراكی، موضعی و بخور مصرف می‌شود.

كندر در حقیقت صمغ گیاهی به همین نام است كه مزه‌ای گس و تلخ دارد. این صمغ از زمان‌های بسیار قدیم توسط درمانگران طب سنتی برای درمان بسیاری از بیماری‌ها مورد استفاده بوده و امروزه نیز به 3 صورت خوراكی، موضعی و بخور مصرف می‌شود. به باور بسیاری از مردم، مصرف كندر موجب افزایش حافظه و تقویت ضریب هوشی افراد می‌شود. دكتر سعید صانعی، مشاور گیاه‌درمانی توضیحات كامل‌تری را درباره تاثیر كندر بر حافظه و نسخه‌های درمانی این صمغ گیاهی در اختیارتان قرار می‌دهد.


  خانم‌های باردار مراقب باشند


 باوری وجود دارد كه مصرف صمغ توسط مادران باردار موجب افزایش هوش و ضریب هوشی جنین و كودك آینده آن‌ها می‌شود. این نكته صحیح است اما مادران باردار باید مراقب باشند كه مصرف كندر بیش از 3 ماه موجب بیش‌فعالی كودك آن‌ها شده و این مسئله در آینده آن‌ها را با مشكلات متعددی روبه‌رو می‌كند. بنابراین مادران باردار باید توجه داشته باشند كه برای افزایش میزان هوش و تقویت حافظه نوزاد خوردن یك ماه كندر كفایت می‌كند و این یك ماه باید بعد از 4 ماهگی جنین صورت گیرد.


  یك نسخه برای 3 بیماری

 درمانگران طب سنتی برای درمان خواب‌آلودگی و بی‌حالی ناشی از تجمع بلغم در بدن، نسخه‌ای دارند كه به كمك آن می‌توان بلغم زائد بدن را دفع كرد و به درمان بی‌خوابی و حتی بوی بد دهان پرداخت. برای تهیه این نسخه كافی است یك نخود كندر را با یك نخود مصطكی و یك فندق سقز تركیب كرده و آن را بجوید. برای تهیه این مواد می‌توانید به داروخانه‌های گیاهی در سطح شهر مراجعه كرده و با تهیه این مواد و جویدن آن علاوه‌بر بی‌خوابی، بوی بد دهان خود را نیز درمان كنید. علاوه‌بر این همین نسخه می‌تواند تركیب بسیار مناسبی برای افرادی باشد كه به كمر درد یا درد مفاصل از قبیل درد زانو مبتلا هستند. مصرف این نسخه موجب كاهش و تسكین دردهای مفصلی نیز می‌شود.


  تاثیر كندر در درمان پوست خشك


 افرادی كه پوست خشك و زبر دارند، می‌توانند از این نسخه برای بهبود خشكی پوست خود بهره‌ ببرند. این افراد كافی است 2 نخود كندر را درون روغن بادام حرارت دهند تا زمانی كه كندر درون روغن حل شود. پس از آن اجازه دهید كه روغن سرد شود و از آن برای ماساژ پوست دست یا بدن‌تان استفاده كنید. این روغن تاثیر بسیار زیادی در بهبود خشكی پوست‌تان خواهد داشت.


  تسكین اعصاب و تپش قلب با كندر

درمانگران طب سنتی ایران معتقدند، ماساژ ستون فقرات با كمك روغن كنجدی كه در آن كندر حل شده باشد برای تسكین اعصاب و آرام‌بخشی بیمار بسیار موثر است. برای تهیه این روغن كافی است به اندازه سرانگشت كندر را درون روغن كنجد انداخته و روغن را روی حرارت بگذارید تا كندر حل شود. پس از خنك شدن این روغن آن را روی ستون فقرات ماساژ دهید، علاوه بر تسكین اعصاب و ریلكسی، این ماساژ موجب بهبود تپش قلب و تسكین افرادی كه دچار ریزش قلب شده‌اند می‌شود.


از خواص كندر چه می‌دانید؟

كندر علاوه‌بر خواص درمانی كه در تسكین دردهای مفصلی، درمان بوی بد دهان و افزایش میزان هوش كودكان دارد خواص كم‌نظیر دیگری دارد كه به برخی از كاربردی‌ترین آن‌ها اشاره می‌كنیم.

 خوردن صمغ كندر موجب بهبود خش صدا و صاف شدن آن می‌شود. این صمغ گیاهی با كاهش خلط و ترشحات حلقی خشونت صدا را برطرف می‌كند.

تجویز كندر به‌صورت خوراكی موجب كاهش خونریزی شدید در خانم‌هایی كه خونریزی‌های بسیار شدید درسیكل قاعدگی دارند، می‌شود.

درمانگران طب سنتی بر این باورند كه مصرف كندر در افراد مبتلا به اسهال و افرادی كه دچار تب و استفراغ هستند بسیار موثر است.

بسیاری از درمانگران بر این باورند، افرادی كه بدزخم هستند و زخم‌های‌شان در مدت زمان بیشتری خوب می‌شود با مكیدن یا جویدن یك نخود كندر به‌صورت روزانه به‌مدت 3 تا 4 روز می‌توانند به درمان سریع‌تر زخم‌ها كمك كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha