مدیركل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش از اجرای 42 ساعت آموزش سلامت در مدارس از سال آینده خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازفارس، حسن ضیاءالدینی در گردهمایی كارشناسان پیشگیری و تشخیص، بهداشت و تغذیه و سلامت مدارس آموزش و پرورش استثنایی، معاونت پرورشی و تربیت‌بدنی و معاونت سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی استان‌های كشور كه امروز در باشگاه فرهنگیان تهران برگزار شد، اظهار داشت: یكی از دغدغه‌های اصلی آموزش و پرورش، سلامت 15 میلیون دانش‌آموز است كه به آموزش سلامت نیاز دارند.
وی اضافه كرد: اگر برنامه‌ریزی صحیح سلامت برای كودكان داشته باشیم، مشكلات بیماری در آینده كم می‌شود لذا باید برنامه‌ریزی بهداشتی برای دانش‌آموزان صورت گیرد كه اصل آن، آموزش سلامت برای دانش‌آموزان است.
ضیاءالدینی اظهار داشت: دفتر سلامت و تندرستی آموزش و پرورش در سال گذشته برنامه‌های بسیاری را برای سلامت دانش‌آموزان اجرا كرد كه شامل آموزش سلامت نوجوانی، ارائه الگوی تغذیه‌ای سالم، تكمیل شناسنامه سلامت و غیره بود.
وی ادامه داد: طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی كودكان بدو ورود به دبستان باید فراتر از گذشته اجرا شود و از 30 كیلومتری شهرها نیز فراتر رود.
مدیركل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در روستاها باید طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان اجرا شود. اگر افت تحصیلی داریم، دلیل آن این است كه نتوانستیم دانش‌آموز را درست مورد سنجش قرار دهیم.
وی از خانواده‌ها خواست كه طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان را جدی بگیرند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha