پنجشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۰ - ۱۸:۵۴
کد خبر: 40427
سلامت نیوز :در این غذا موادی به کار رفته که در دسترس همه می باشد و حتما در منزل شما نیز موجود است  .این غذا دارای سبزیجات زیاد است و اگر کم روغن تهیه شود برای همه سنین مناسب خواهد بود و ضمنا از نوع آشپزی های بدون گوشت و کم هزینه است
مواد لازم برای 6- 8 نفر:

 برنج  4 پیمانه (600 گرم)
بادمجان  500 گرم
نمك  به میزان لازم
روغن مایع به میزان لازم
فیله‌ی مرغ خردكرده   500 گرم
قارچ ورقه كرده  500 گرم
سیر له كرده  2 حبه
زرده‌ی تخم‌مرغ  4 عدد
ماست معمولی   1 پیمانه
زعفران حل‌كرده‌ی غلیظ  1 قاشق چایخوری
خلال پسته  2 قاشق سوپخوری
 

برنج را مطابق دستورالعمل‌های گذشته، آبكش كنید. پوست بادمجان را بگیرید، حلقه حلقه خرد كنید و رویش مقداری نمك بپاشید تا مزه‌دار شود. پس از نیم ساعت، بادمجان‌ها را در روغن سرخ كنید. سپس فیله‌ی مرغ را با 3 قاشق سوپخوری روغن و كمی نمك، تفت دهید.
آن‌گاه قارچ و سیر را بیفزائید و مخلوط را 5 دقیقه‌ی دیگر تفت دهید. اكنون دركاسه‌ی مناسبی، زرده‌ها‌ی تخم‌مرغ، ماست، زعفران و كمی نمك را خوب مخلوط نمائید، یك دوم پیمانه روغن هم بیفزائید و برنج را با آن مخلوط كنید.

بعد كف ظرف نسوزی را چرب نمائید، نیمی از برنج را در آن بریزید و صاف كنید. حالا بادمجان، مرغ و قارچ را روی برنج بگذارید و خلال پسته بپاشید.

سپس باقیمانده‌ی برنج را رویش بریزید و آن را با پشت قاشق كمی بفشارید. بعد 3 تا 4 قاشق سوپخوری روغن روی آن بدهید و روی ظرف را با فویل بپوشانید.
اینك ته‌چین را در فر(تاون) گرم شده با دمای 180 درجه‌ی سانتیگراد، به مدت تقریبی 5/1 ساعت بپزید تا دم بكشد و ته‌دیگش  طلائی رنگ شود.

منبع:دنیای تغذیه وسلامت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha