پنجشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۰ - ۱۸:۵۴
کد خبر: 40428
سلامت نیوز : ●   مـواد لازم :

▪ اسفناج خرد شده :: ۴ پیمانه

▪ پیاز متوسط :: یک عدد

▪ روغن مایع :: ۳ قاشق سوپخوری

▪ پودر ژله قرمز رنگ :: یک چهارم پیمانه

▪ فلفل دلمه ای :: یک عدد

▪ فیله ماهی با ضخامت حدود ۳ سانتی متر :: ۴۵۰ گرم

▪ نمک :: یک چهارم قاشق چایخوری

▪ فلفل سیاه :: یک چهارم قاشق چایخوری

▪ سرکه :: یک قاشق سوپخوری

● طـرز تهیه :
اسفناج های خرد شده را درون یک کاسه بزرگ بریزید و کنار بگذارید . پیاز را از وسط به چهار قسمت تقسیم کرده . ورقه ورقه برش دهید، درون ماهیتابه ، یک قاشق سوپخوری روغن ریخته و پیازها را با حرارت ملایم تفت بدهید تا طلایی رنگ بشوند.

یک قاشق سوپخوری پودر ژله به پیاز اضافه کرده کمی هم بزنید . فلفل دلمه ای را به شکل نوارهای باریک برش داده به مخلوط بیفزایید . آنها را به مدت یک دقیقه دیگر بپزید. ماهیتابه را از روی شعله گاز برداشته و مخلوط پیاز را به اسفناج اضافه کنید .

روی کاسه را بپوشانید و کنار بگذارید . فیله ماهی را به چهار قسمت مساوی تقسیم کرده و کمی نمک و فلفل روی آنها بپاشید . همان ماهیتابه را تمیز کرده و دو قاشق سوپخوری روغن باقیمانده را درون آن بریزید تا گرم شود . سپس فیله های ماهی را به مدت دو دقیقه در آن سرخ کنید .

حرارت را کاملا ملایم کنید و فیله ها را به مدت ۵ دقیقه دیگر بپزید . فیله ها را در نهایت در ظرف مخصوص سرو قرار داده، روی آنها را بپوشانید تا گرم بمانند . باقیمانده پودر ژله را درون ماهیتابه ریخته، آن را حرارت دهید، سپس این ژله را با قاشق روی فیله ها بریزید . مخلوط اسفناج و پیاز را کمی قبل از سرو با سرکه مخلوط کرده ، اطراف فیله ها را با آن تزئین کنید .


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha