جمعه ۲۳ دی ۱۳۹۰ - ۰۰:۰۳
کد خبر: 40443

سینه مرغ را شسته با کمی نمک و فلفل و مقدار خیلی کمی آب و پیاز خرد شده بگذارید بپزد. حرارت دادن را آن‌قدر ادامه دهید تا آب مرغ به خوردش رفته و بی‌آب شود. بعد از پختن، ظرف را از روی حرارت بردارید و کناری بگذارید تا گوشت مرغ خنک شود، بعد استخوان آن را جدا کرده و شروع به خرد کردن به شکل نگینی کنید.

سلامت نیوز :  سینه مرغ را شسته با کمی نمک و فلفل و مقدار خیلی کمی آب و پیاز خرد شده بگذارید بپزد. حرارت دادن را آن‌قدر ادامه دهید تا آب مرغ به خوردش رفته و بی‌آب شود. بعد از پختن، ظرف را از روی حرارت بردارید و کناری بگذارید تا گوشت مرغ خنک شود، بعد استخوان آن را جدا کرده و شروع به خرد کردن به شکل نگینی کنید.

2  ساقه‌های کرفس را شسته و روی تخته آشپزخانه با چاقوی تیز به شکل نگینی خرد کنید و کناری بگذارید. پیازچه‌ها را پاک کرده و خوب بشویید سپس در آبکش بگذارید تا آب آنها گرفته شود، بعد آنها را به شکل حلقه‌حلقه نازک خرد کنید.

3  خیارشورها را نگینی ریز خرد کنید. جعفری‌ها را هم ساطوری ریز خرد کنید. حالا یک کاسه بزرگ آماده کنید و تمام مواد را در آن بریزید و با هم مخلوط کنید. سس ماست و آبلیمو را هم اضافه کرده و خوب مواد را هم بزنید. مقداری نمک و فلفل اضافه کنید و دوباره هم بزنید. سالاد را چند ساعتی در ظرف در بسته در یخچال قرار دهید تا مزه‌دار و خنک شود سپس سرو کنید.


مواد لازم برای 2 نفر
1 عدد سینه مرغ
1 عدد پیاز (ریز خرد شود)
3 ساقه کرفس
1 پیمانه جعفری ساطوری معادل یک دسته کوچک
1 دسته کوچک پیازچه
1 پیمانه خیارشور
2 ق‌س آبلیمو
3 ق‌س سس ماست
نمک و فلفل به مقدار لازم


فوت‌وفن
کرفس اگر جوان و تازه باشد مزه بهتری به سالاد می‌دهد، پس بهتر است از ساقه‌های مرکزی و مغز کرفس استفاده کنید.

 

یه جور دیگه
اگر رژیم سفت و سختی ندارید و دکتر به شما مجوز خوردن کمی سس مایونز را می‌دهد به جای سس ماست، سس مایونز بریزید.
 

ازکجابخریم؟
سس ماست را به صورت آماده از سوپرمارکت‌ها تهیه کنید.



منبع : آشپزی مثبت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha