سلامت نیوز: افزایش مرگ زنان معتاد، تدوین و برنامه جامع توسعه امور زنان، پیشنهاد تشکیل کمیته تدوین قوانین خانواده و بر آورد میزان ارزش افزوده تولید شده توسط زنان خانه دار از مهمترین اخبار حوزه زنان در این هفته بود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، نتایج آخرین تحقیقات در خصوص مرگ و میرناشی از اعتیاد نشان می دهد ماهانه 13زن بر اثر اعتیاد جان خود را از دست می دهند.

این آمار را مجید ابهری، آسیب‌شناس اجتماعی اعلام کرده و گفته است که مرگ به دلیل اعتیاد افزایش 4‌ درصدی داشته و طی 10 ماه گذشته به طور متوسط ماهانه 13 زن جان خود را بر اثر اعتیاد از دست داده‌اند و استان تهران، اصفهان و فارس در این زمینه رتبه اول تا سوم را دارند.

تدوین و برنامه جامع توسعه امور زنان تا پایان سال 90

این هفته مریم مجتهد زاده رئیس مرکز امور زنان با اشاره به تدوین و برنامه جامع توسعه امور زنان تا پایان سال 90 گفت: تعالی اخلاقی و رفتاری در چارچوب الگوی ایرانی اسلامی، تقویت بنیان خانواده، پیشگیری از آسیب‌ها و رفع مشکلات خانواده‌های بد سرپرست و زنان سرپرست خانوار به عنوان راهبردهای اساسی برنامه جامع توسعه امور زنان و خانواده مد‌نظر قرار دارد.

انتقاد از تعدد مراجع تصمیم گیرنده حقوقی در حوزه خانواده

حجت‌الاسلام فرج الله هدایت‌نیا عضو پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با بیان تعدد مراجع تصمیم گیرنده حقوقی در حوزه خانواده گفت: تشکیل کمیته تدوین قوانین خانواده یکی از ضروریاتی است که به شدت احساس می‌شود این کمیته می‌تواند تمام پیشنهادات حقوقی در حوزه خانواده را بررسی و خروجی آن را تبدیل به قانون کند.

زنان 3 برابر مردان خودکشی می کنند

نتایج یک تحقیقات دانشگاهی نشان می دهد زنان بیش از سه برابر مردان اقدام به خودکشی می کنند. هرچند مرگ در اثر این اقدام در میان مردان بیشتر از زنان است. امان الله قرایی مقدم درباره جزئیات این پژوهش گفت: در حال حاضر میزان خودکشی 12 نفر در هر یکهزار نفر است و استانهای ایلام، کرمانشاه، کردستان و بعد همدان رکورددار آمار خودکشی در میان زنان هستند.

تشکیل بانک اطلاعات آمار اشتغال زنان

زهرا عباسی مدیرکل دفتر امور زنان وزارت کشور این هفته از تشکیل بانک اطلاعات آمار اشتغال زنان در بخش دولتی و غیر دولتی خبر داد.

وی ادامه داد: تمامی نیازهای مربوط به اشتغال زنان مورد بررسی قرار گرفته است و این کار در یک بسته پژوهشی به تصویب رسیده است.

هر زن خانه‌ دار تهرانی ماهانه 640 هزار تومان ارزش افزوده اقتصادی تولید می‌کند

شهلا باقری، مشاور سابق وزیر کار در امور بانوان با اشاره به ضرورت لحاظ کردن کار خانه‌داری در فهرست اقتصاد ملی کشور گفت: بر اساس بررسیهای انجام شده هر زن خانه‌ دار تهرانی ماهانه 640 هزار تومان ارزش افزوده اقتصادی تولید می‌کند که باید به میزان آن به او حقوق پرداخت شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha