جمعه ۲۳ دی ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 40473
سلامت نیوز: یک كارشناس مواد آشامیدنی و بهداشتی گفت: از مزایای روش آرام پختن مواد غذایی اثر ترد کنندگی غذاهای پروتئینی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی  وزارت بهداشت؛ رضا موركیان، كارشناس مواد آشامیدنی و بهداشتی در مورد فوائد و مزایای آرام پختن مواد غذایی گفت: پختن مواد غذایی در آب داغ که حرارت آن پایین تر از نقطه جوش است را روش  آرام پختن  می گویند.

وی ادامه داد: تغییراتی که در حین آرام پختن رخ می دهد مشابه جوشاندن است، ولی با سرعت کمتری انجام می شود.

این كارشناس مواد آشامیدنی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یزد افزود: یکی از مزایای روش آرام پز این است که به دلیل استفاده از درجه حرارت پایین، پروتئین خیلی کم منعقد می شود بنابراین قابل هضم ترین شکل خود را دارد.

وی مزیت دیگر روش آرام پختن را اثر ترد کنندگی غذاهای پروتئینی دانست و گفت: از آنجایی كه پخت مواد غذایی در این روش آهسته است، کاهش مواد مغذی بسیار کم می شود.

موركیان تصریح كرد: به عنوان مثال در پخت آرام ماهی، یک سوم املاح و ویتامین های محلول در آب ممکن است از دست بروند. ماهی پخته شده با این روش طعم کمی دارد و ارزش تغذیه ای آن کمتر از ماهی خام می باشد، مگر این که مایعی که ماده غذایی در آن پخته شده، برای تهیه سس یا سوپ مورد استفاده قرار گیرد چرا كه ورود مواد مغذی به آب پخت باعث کاهش ارزش تغذیه ای نمی شود.

وی اضافه كرد: در ضمن این مایع، طعم از دست رفته غذای پخته را حفظ می کند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha