سلامت نیوز:  معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشكی مشهد اعلام كرد:دگزامتازون تزریقی در موارد اورژانسی یا مواردی كه درمان خوراكی امكان پذیر نیست محدود می باشد و این دارو به هیچ وجه در درمان علائم سرماخوردگی توصیه نشده است .
  
به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ، واحد اطلاع رسانی دارو معاونت غذا ودارو دانشگاه پزشكی مشهد ، نسبت به عوارض ناشی از تجویز وریدی یا عضلانی دگزامتازون در موارد غیر ضروری هشدار داد .

طبق این گزارش،مصرف این فرآورده در گزارش های ارسالی در بسیاری از موارد سرماخوردگی، درد دندان، سردرد و یا سوء مصرف در ورزشكاران مشاهده شده است .

بر اساس اعلام این واحد ، عوارض گزارش شده به این مركز را می توان به واكنشهای محل تزریق از جمله درد ، التهاب و آبسه در محل تزریق ، خارض ، تهوع، سرگیجه ، گرگرفتگی ، استفراغ، ضعف ، سكسكه، كهیر، افزایش تعریق ، اختلالات بینایی ، افزایش فشار خون ، فلج شل گذرا، بیقراری ، توهم و بیخوابی اشاره كرد .

همچنین از جمله عوارض ذكر شده در منابع علمی در اثر مصرف گلوكوكورتیكوئیدها از جمله دگزامتازون عضلانی ، تاخیر در درمان زخمها ، شكستگی استخوان ، پوكی استخوان ، افزایش خطر ابتلا به عفونتها ، برهم خوردن تعادل مایع و الكترولیت های بدن ، عوارض چشمی نظیر كاتاراكت ، عوارض عصبی ، تشنج ، افسردگی و عوارض پوستی عنوان شده است .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha