سلامت نیوز: استفاده از مواد غذایی با رنگ های مختلف موجب تحریک حواس و افزایش اشتها در کودکان می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت؛ در تحقیقی که توسط محققان دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام و نتیجه آن در قالب مقاله در کنگره بین المللی تغذیه رشد و تکامل نوزادان و کودکان ارائه شده است، مشخص شد رنگ ها در افزایش اشتهای کودکان نقش مهمی دارند.

بر اساس این گزارش، در این مقاله آمده است: رنگ تاثیر زیادی بر روح کودکان و اشتهای آنها دارند. علاقه و اشتهای کودکان به رنگ های خاص و تنوع رنگ ها در کودکان گویای ناگفته های روحی و تفکرات ذهنی آنهاست. آشنایی با برخی از مواد خوراکی و دسته بندی آنها بر حسب رنگ و خواصی که دارند در تهیه غذاهای جذاب برای کودکان امری ضروری به نظر می رسد.

در بخش دیگری از این مقاله آمده است: بسیاری از شرکت های تبلیغاتی از مواد غذایی رنگی و رنگ ها به عنوان حربه ای برای فروش تولیدات خود استفاده می کنند.

دراین مقاله تاکید شده است: تاثیر رنگ در غذای کودکان به قدری است که آنان ترجیح می دهند به جای استفاده از غذاهای خانگی از مواد غذایی خوش آب و رنگ موجود در سوپر مارکت ها استفاده کنند در صورتی که هیچگونه ارزش غذایی نداشته و فقط موجب افزایش وزن کاذب در کودکان می شود.

گفتنی است: طیف رنگ های قرمز و نارنجی موجب افزایش هیجان در خوردن غذا می شود. این رنگ ها حواس را تحریک کرده و اشتها را افزایش می دهد. همچنین رنگ سبز که با طبیعت در ارتباط است موجب آرامش روحی در هنگام غذا خوردن می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha