گروهی از متخصصان چشم پزشكی در آمریكا اظهار داشتند خوردن انگور در طول عمر از بروز نابینایی دوران پیری جلوگیری می‌كند.

سلامت نیوز: گروهی از متخصصان چشم پزشكی در آمریكا اظهار داشتند خوردن انگور در طول عمر از بروز نابینایی دوران پیری جلوگیری می‌كند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،‌ افراد سالخورده مستعد ابتلا به نوعی بیماری چشمی موسوم به تحلیل نقطه ماكولار چشم ناشی از افزایش سن هستند كه از عوامل مهم نابینایی در این گروه سنی است.

دكتر سیلویا فین‌من، متخصص اصلی این مطالعه در دانشگاه فوردهام نیویورك دراین ‌باره خاطرنشان ساخت: افرادی كه در طول عمر خود به خوردن انگور عادت دارند در سالهای پیری، كمتر در معرض نابینایی ناشی از تحلیل نقطه ماكولار چشم قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، فین‌من تصریح كرد: نابینایی ناشی از افزایش سن، حاصل آسیب اكسیدیته به بافت چشم است كه به مرور زمان و با بالا رفتن سن بروز می‌كند. یك رژیم غذایی غنی از آنتی‌اكسیدان‌های طبیعی در طول عمر مانند آنتی‌اكسیدانهای موجود در انگور به طور مستقیم برای سلولهای رنگدانه‌ای اپی‌تلیوم شبكیه و در نتیجه برای سلامت و بهبود عملكرد شبكیه چشم موثر و سودمند است.

به گفته متخصصان تغذیه، انگور درعین حال میوه‌ای ضدعفونی كننده است و برای درمان بیماری‌هایی چون یبوست، عوارض روماتیسم، كم‌ خونی و پیشگیری از سرطان بسیار مفید است. این میوه همچنین سرشار از پتاسیم است كه برای برطرف كردن ضعف بدن بسیار مفید است و مصرف آن برای افراد مبتلا به ناراحتی‌های قلب و اعصاب توصیه می‌شود.

انگور برای حفظ سلامت قلب، ریه و كلیه‌ها موثر و به دلیل داشتن املاح و مواد سلولزی، ملین و مدر است و موجب كاهش اوره خون می‌شود. دانه‌های خشك انگور صفرا و بلغم را دفع و به رفع حالت‌ خستگی كمك می‌كنند.

جزئیات این مطالعه در نشریه بیولوژی و طب رادیكال آزاد ارائه شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha