سلامت نیوز : سوپروایزر اتاق عمل اورولوژی بیمارستان لبافی نژاد گفت:داروهای سردرد، آسپرین، آ.اس.آ، دیکلوفنات، بروفن، مفنامیک اسید، ناپروکسن، پیروکسیکام، سکلسیب، ویتامین ای، پلاویکس، تیکلوپدین و برخی داروهای ضدروماتیسم باید یک هفته پیش از سنگ  شکن یا PCNL با اجازه پزشک تجویز کننده قطع شود.

 جلاالدین رحمانی در گفت وگو با نظام پرستاری اظهار کرد: بیمارانی که وارفاین استفاده می کنند معمولاٌ چند روز زودتر در بخش بستری می شوند و وارفارین قطع و به جای آن از هپارین استفاده می شود.

وی ادامه داد: منفی بودن کشت ادرار از نظر رشد میکروبی (نداشتن عفونت ادراری) قبل از عمل بسیار مهم است و اگر در این مورد شک دارید از پزشک بخواهید کشت ادرار برای بیمار درخواست کند.
 

سوپروایزر اتاق عمل اورولوژی بیمارستان لبافی نژاد گفت: سنگ شکنی و خارج سازی سنگهای کلیه از طریق یک سوراخ در پهلو در اصطلاح پزشکی نفرولیتوتومی پرکوتانئوس یا به اختصار PCNL گفته می شود.
 

رحمانی افزود: گاهی از این روش برای خارج کردن سنگهای بخش بالایی حالب(لوله انتقال ادرار از کلیه به مثانه) نیز استفاده می شود. سنگهای کلیه در دستگاه ادراری به علت تشکیل کریستالهای مواد شیمیایی در ادرار ایجاد می شوند.
 

وی یاد آور شد: PCNL روشی است برای درمان سنگهای کلیه و قسمت فوقانی حالب که بزرگ هستند و از طریق روشهای دیگر درمان آنها مشکل است استفاده می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha