سلامت نیوز: نتایج یك بررسی جدید روی تاثیر دارایی‌ها و میزان فعالیت بدنی افراد بر خطر بروز مشكلات قلبی نشان داد اشخاصی كه صاحب اتومبیل شخصی یا تلویزیون هستند 27 درصد بیشتر با خطر حمله قلبی مواجهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،‌ این مطالعه تحت عنوان اینترهارت كه روی 25 هزار شركت كننده از 52 ملیت مختلف انجام گرفته تایید می‌كند كه خطر حمله قلبی با حداقل فعالیت بدنی خنثی می‌شود.

دكتر آشین كانتراكتور متخصص كاردیولوژی با انتشار مقاله جدیدی در مجله اروپایی «قلب» در این ‌باره خاطرنشان ساخت: این مطالعه تایید می‌كند كه برای پیشگیری از حمله قلبی نیازی نیست حتما ورزش سنگین و دشوار انجام دهید چون حتی تحرك بدنی ملایم نیز می‌تواند در این زمینه موثر باشد.

به گزارش شبكه خبری تورنتو نیوز، اینترهارت یك مطالعه جهانی بلندمدت است كه از فوریه سال 1999 میلادی تاكنون انجام گرفته است. این بررسی تایید می‌كند كه افزایش شهرنشینی منجر به زندگی بی‌تحرك در سراسر جهان شده است و این الگوی زندگی در بسیاری از كشورهای در حال توسعه روبه افزایش است.

از مهمترین ارمغان‌های الگوی زندگی بی‌تحرك شامل استفاده از اتومبیل شخصی یا نشستن طولانی مدت مقابل تلویزیون، افزایش بیماری‌ها و حملات قلبی است كه با حداقل فعالیت بدنی می‌توان از آنها پیشگیری كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha